Page 38 - BİRLİK HABER-SEN BÜYÜK PTT ÇALIŞTAYI
P. 38

Genel Yetkili Sendika                                                 Yetkili Konfederasyon

 BÜYÜK PTT ÇALIŞTAYI                                        BÜYÜK PTT ÇALIŞTAYI



 Örnek 2:       Çözüm Önerisi:
 Sarıyer sınırları içerisinde yer alan Maslak bölgesinde 40-50 katlı yüzlerce işyeri bulunan ve özel güvenlik   Ortalama puanın hesabında Müdür, Şef, Veznedar, Başdağıtıcı unvanlı personelin puanları dahil edilip alın-
 önlemlerinden dolayı giriş çıkışlarında ciddi zaman ve emek harcanan plazaların bulunduğu cihetlerde, her   malı ve   Dağıtım Hizmetlerindeki gerçek performans değerlerinin tespiti için Dağıtım Hizmetlerinde çalışan
 işyerine birden fazla gönderi geldiği için Toplu Gönderi olarak sisteme kayıtlı yapılan bir cihetin Cihet Zorluk   personeller için ayrı, Ayırım ve Sevk Hizmetlerinde çalışan personeller için ayrı olmak üzere ayrı ortalamalar
 Katsayısı 0.92 olduğu bu durumda da bu cihette çalışan personel düşük performans puanı almaktadır.  alınmalıdır.

 Çözüm Önerisi:  6. Hızlı Tebligat Gönderileri İçin Ayrı Kriter Bulunmaması
               Hızlı tebligat gönderileri için oluşturulmuş cihetlerin diğer cihetlerden farklı olarak çok büyük olmasına
 A. KPAPG sisteminde Cihet tanımlamama ve cihet güncelleme işlemleri menüsünün İşletme Kontrolörle-  rağmen bu cihetlere gelen toplan gönderi sayısının diğer cihetlere göre düşük olması ve bu gönderiler için ilave
 rince cihet tespit çalışmaları yapılırken 45 adet veri için bilgi girişi yapılacak şekilde güncellenerek bu kriter-  ücret alınıyor olması nedeniyle teslimi öncelik gerektirmektedir.
 lere göre Cihet Zorluk Katsayısı hesabının yapılması,  Ancak bu cihetlerdeki personel çok büyük cihetlerde zamanla yarışarak çalıştığı halde bu gönderiler için
 B. Evrensel Posta Kapsamına giren cihetler için Cihet Zorluk Katsayısının hesaplanan değerin iki katı ola-  ayrı kat sayılar tespit edilmediğinden düşük performans puanları almaktadır.
 rak değerlendirilmesi.  Çözüm Önerisi:

 2. Nüfus Çarpanının Tespiti ve Puanlamada Kullanılmasında Görülen Aksaklıklar  Hızlı tebligat gönderiler için tebligat gönderilerinden ayrı olarak yeni katsayılar belirlenmelidir.

 Mevcut durumda il bazlı nüfus sayısı dikkate alınmaktadır ve performans puanı hesaplanmasında çarpan   7. Telefax Gönderilerinin Kayıtsız Teslim Edilmesi Nedeniyle Performans Sisteminde Değerlendirmeye
 olarak kullanılmamaktadır.  Alınmaması
               Telefax gönderileri için puan hesaplaması yapılmadığından bu gönderiler için ciddi bir iş gücü harcanma-
 Çözüm Önerisi:
            sına rağmen bu gönderiler için puan alınamamaktadır.
 Personel bazında performans tespiti yapıldığından ilçe veya mümkün ise cihet bazlı olarak nüfus çarpanı
 tespit edilmeli ve performans puanı hesaplanmasında çarpan olarak kullanılmalıdır.  Çözüm Önerisi:
               Telefax gönderileri de Konutta Teslim Havaleler de olduğu gibi Posta Web veya KPAPAG üzerinden Per-
 3. Toplu Gönderilerin Tespiti ve Hesaplanmasında Görülen Aksaklıklar  sonel Yönetim Sisteminde puanlamaya dahil edilmelidir.

 Bir adrese teslim edilecek gönderilerin hangi adet ve durumlarda Toplu Gönderi olarak kabul edileceği hu-  8. Telgraf Dağıtımı İçin Oluşturulan Cihetlerin Puanlamasında Görülen Aksaklıklar
 susunda Performans Yönetimi Usul ve Esaslarında bir tanımlama yapılmadığından yaşanan farklı uygulamalar   Telgraf dağıtım için Merkezlerde 08.00-23.00 arasında nöbetli mesai uygulanmakta ve bu cihetlerdeki gön-
 nedeniyle Cihet, Merkez ve Başmüdürlük bazında farklı sonuçlar doğurmaktadır.  deri adetlerinin ve Telgraf teslimine verilen katsayıların düşük olması nedeniyle performans ortalamalarını
 Çözüm Önerisi:  düşürmektedir.
               9. Dağıtım İhalesi Kapsamında Çalışan Üstenci Personelin Ayırım Sevk ve Kabul İş ve İşlemlerinde Çalış-
 Performans Yönetimi Usul ve Esaslarında Toplu Gönderi kavramı tanımlanmalıdır. Adresten alımlarda 10
 adet ve üzeri gönderi için ücret tahsil edilmediği durumu da göz önüne alınarak 10 adet ve üzeri gönderiler   tırıldıkları Halde Performans Ortalamalarının Dağıtım Hizmetlerinde Değerlendirilmesi
 Toplu Gönderi kapsamına alınmalıdır.  Dağıtım İhalesi Kapsamında Çalışan Üstenci Personelin Ayırım Sevk ve Kabul İş ve İşlemlerinde Çalıştı-
            rıldıkları Halde Performans Ortalamalarının Dağıtım Hizmetlerinde Değerlendirilmesi
 4. Performans Yönetim Sistemi Eğitimlerin Görülen Aksaklıklar
                Çözüm Önerisi:
 Performans Yönetim Sistemi ile ilgili gerek Başmüdürlüklerde gerekse Merkezlerde eğitim almış ve sis-
 teme hakim personel sayısının yetersiz olması nedeniyle KPAPG Sisteminde Cihet tanımlamaları ve Coğrafi   Bu personelin dağıtım ihalesi kapsamından çıkarılarak ayırım ve sevk ihalesi kapsamına alınması
 Bilgi Sistemine bilgi girişlerinde yeknesaklık sağlanamamaktadır.  10. Yurt Dışı Kaba Kayıtsız Gönderiler (Küçük Paket, Çin Postaları) İçin Ayrı Kriter Bulunmaması
               Yurt Dışı Kaba Kayıtsız Gönderiler (Küçük Paket, Çin Postaları) kayıtlı bir gönderi gibi adreste kayıtlı
 Çözüm Önerisi:
            bir gönderi gibi tek tek bir kargo gönderisi gibi teslim edildiği ve hacimsel olarak yer kapladığı ve dağıtıcıya
 Personel Yönetim Sistemi ile ilgili eğitim programları ile bu programlar ile eğitime tabi tutulacak personel   ciddi bir yük oluşturduğu halde yurt içi kayıtsız gönderi kapsamında değerlendirilmektedir. İstanbul’da bu tür
 sayısının artırılması gerekmektedir.  gönderi sayısının çok yüksek olması nedeniyle performans ortalamasını olumsuz etkilemektedir.

 5. Merkezlerin Aylık İşyeri İşlem Temelli Performans Puan Ortalamaları Hesaplanmasında Tespit Edilen   Çözüm Önerisi:
 Aksaklıklar     Bu  gönderiler  için  diğer  kayıtsız  gönderilerden  ayrı  olarak  değerlendirilerek mevcut  puanının  0.34’ten
            2.27’ye çıkarılması.
 Merkezlerde çalışan Müdür, Veznedar, Şef, Memur, Başdağıtıcı, Dağıtıcı, Firma Dağıtıcısı, Firma Ayırım
 ve Sevk Elemanları hepsi tek liste halinde ortalamaya dahil edilmektedir.  11. İade Edilen Gönderilere Verilen Puanların Düşük Olması
               İade gönderilerin teslim işlemleri de normal bir gönderi gibi yapıldığı halde puanlamada normal gönderi-
 Örneğin, Merkez Müdürü veya şefinin sisteme girerek yaptığı birkaç işlem neticesinde aldığı puanlar orta-  nin neredeyse 1/10 oranında puan getirmektedir. Yine İstanbul’da yaşanan kentsel dönüşün, trafikte geçirilen
 lamaya dahil edilmekte bu durumda Merkezin ortalamasını  düşürmektedir.





 36     37                                                                                                    37
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43