Page 37 - BİRLİK HABER-SEN BÜYÜK PTT ÇALIŞTAYI
P. 37

Genel Yetkili Sendika                                                                                                                                          Yetkili Konfederasyon

                                       BÜYÜK PTT ÇALIŞTAYI                                                                                                                         BÜYÜK PTT ÇALIŞTAYI



                Örnek 2:                                                                                                               Çözüm Önerisi:
               Sarıyer sınırları içerisinde yer alan Maslak bölgesinde 40-50 katlı yüzlerce işyeri bulunan ve özel güvenlik           Ortalama puanın hesabında Müdür, Şef, Veznedar, Başdağıtıcı unvanlı personelin puanları dahil edilip alın-
            önlemlerinden dolayı giriş çıkışlarında ciddi zaman ve emek harcanan plazaların bulunduğu cihetlerde, her              malı ve   Dağıtım Hizmetlerindeki gerçek performans değerlerinin tespiti için Dağıtım Hizmetlerinde çalışan
            işyerine birden fazla gönderi geldiği için Toplu Gönderi olarak sisteme kayıtlı yapılan bir cihetin Cihet Zorluk       personeller için ayrı, Ayırım ve Sevk Hizmetlerinde çalışan personeller için ayrı olmak üzere ayrı ortalamalar
            Katsayısı 0.92 olduğu bu durumda da bu cihette çalışan personel düşük performans puanı almaktadır.                     alınmalıdır.

                Çözüm Önerisi:                                                                                                        6. Hızlı Tebligat Gönderileri İçin Ayrı Kriter Bulunmaması
                                                                                                                                      Hızlı tebligat gönderileri için oluşturulmuş cihetlerin diğer cihetlerden farklı olarak çok büyük olmasına
               A. KPAPG sisteminde Cihet tanımlamama ve cihet güncelleme işlemleri menüsünün İşletme Kontrolörle-                  rağmen bu cihetlere gelen toplan gönderi sayısının diğer cihetlere göre düşük olması ve bu gönderiler için ilave
            rince cihet tespit çalışmaları yapılırken 45 adet veri için bilgi girişi yapılacak şekilde güncellenerek bu kriter-    ücret alınıyor olması nedeniyle teslimi öncelik gerektirmektedir.
            lere göre Cihet Zorluk Katsayısı hesabının yapılması,                                                                     Ancak bu cihetlerdeki personel çok büyük cihetlerde zamanla yarışarak çalıştığı halde bu gönderiler için
               B. Evrensel Posta Kapsamına giren cihetler için Cihet Zorluk Katsayısının hesaplanan değerin iki katı ola-          ayrı kat sayılar tespit edilmediğinden düşük performans puanları almaktadır.
            rak değerlendirilmesi.                                                                                                     Çözüm Önerisi:

               2. Nüfus Çarpanının Tespiti ve Puanlamada Kullanılmasında Görülen Aksaklıklar                                          Hızlı tebligat gönderiler için tebligat gönderilerinden ayrı olarak yeni katsayılar belirlenmelidir.

               Mevcut durumda il bazlı nüfus sayısı dikkate alınmaktadır ve performans puanı hesaplanmasında çarpan                   7. Telefax Gönderilerinin Kayıtsız Teslim Edilmesi Nedeniyle Performans Sisteminde Değerlendirmeye
            olarak kullanılmamaktadır.                                                                                             Alınmaması
                                                                                                                                      Telefax gönderileri için puan hesaplaması yapılmadığından bu gönderiler için ciddi bir iş gücü harcanma-
                Çözüm Önerisi:
                                                                                                                                   sına rağmen bu gönderiler için puan alınamamaktadır.
               Personel bazında performans tespiti yapıldığından ilçe veya mümkün ise cihet bazlı olarak nüfus çarpanı
            tespit edilmeli ve performans puanı hesaplanmasında çarpan olarak kullanılmalıdır.                                         Çözüm Önerisi:
                                                                                                                                      Telefax gönderileri de Konutta Teslim Havaleler de olduğu gibi Posta Web veya KPAPAG üzerinden Per-
               3. Toplu Gönderilerin Tespiti ve Hesaplanmasında Görülen Aksaklıklar                                                sonel Yönetim Sisteminde puanlamaya dahil edilmelidir.

               Bir adrese teslim edilecek gönderilerin hangi adet ve durumlarda Toplu Gönderi olarak kabul edileceği hu-              8. Telgraf Dağıtımı İçin Oluşturulan Cihetlerin Puanlamasında Görülen Aksaklıklar
            susunda Performans Yönetimi Usul ve Esaslarında bir tanımlama yapılmadığından yaşanan farklı uygulamalar                  Telgraf dağıtım için Merkezlerde 08.00-23.00 arasında nöbetli mesai uygulanmakta ve bu cihetlerdeki gön-
            nedeniyle Cihet, Merkez ve Başmüdürlük bazında farklı sonuçlar doğurmaktadır.                                          deri adetlerinin ve Telgraf teslimine verilen katsayıların düşük olması nedeniyle performans ortalamalarını
                Çözüm Önerisi:                                                                                                     düşürmektedir.
                                                                                                                                      9. Dağıtım İhalesi Kapsamında Çalışan Üstenci Personelin Ayırım Sevk ve Kabul İş ve İşlemlerinde Çalış-
               Performans Yönetimi Usul ve Esaslarında Toplu Gönderi kavramı tanımlanmalıdır. Adresten alımlarda 10
            adet ve üzeri gönderi için ücret tahsil edilmediği durumu da göz önüne alınarak 10 adet ve üzeri gönderiler            tırıldıkları Halde Performans Ortalamalarının Dağıtım Hizmetlerinde Değerlendirilmesi
            Toplu Gönderi kapsamına alınmalıdır.                                                                                      Dağıtım İhalesi Kapsamında Çalışan Üstenci Personelin Ayırım Sevk ve Kabul İş ve İşlemlerinde Çalıştı-
                                                                                                                                   rıldıkları Halde Performans Ortalamalarının Dağıtım Hizmetlerinde Değerlendirilmesi
               4. Performans Yönetim Sistemi Eğitimlerin Görülen Aksaklıklar
                                                                                                                                       Çözüm Önerisi:
               Performans Yönetim Sistemi ile ilgili gerek Başmüdürlüklerde gerekse Merkezlerde eğitim almış ve sis-
            teme hakim personel sayısının yetersiz olması nedeniyle KPAPG Sisteminde Cihet tanımlamaları ve Coğrafi                   Bu personelin dağıtım ihalesi kapsamından çıkarılarak ayırım ve sevk ihalesi kapsamına alınması
            Bilgi Sistemine bilgi girişlerinde yeknesaklık sağlanamamaktadır.                                                         10. Yurt Dışı Kaba Kayıtsız Gönderiler (Küçük Paket, Çin Postaları) İçin Ayrı Kriter Bulunmaması
                                                                                                                                      Yurt Dışı Kaba Kayıtsız Gönderiler (Küçük Paket, Çin Postaları) kayıtlı bir gönderi gibi adreste kayıtlı
                Çözüm Önerisi:
                                                                                                                                   bir gönderi gibi tek tek bir kargo gönderisi gibi teslim edildiği ve hacimsel olarak yer kapladığı ve dağıtıcıya
               Personel Yönetim Sistemi ile ilgili eğitim programları ile bu programlar ile eğitime tabi tutulacak personel        ciddi bir yük oluşturduğu halde yurt içi kayıtsız gönderi kapsamında değerlendirilmektedir. İstanbul’da bu tür
            sayısının artırılması gerekmektedir.                                                                                   gönderi sayısının çok yüksek olması nedeniyle performans ortalamasını olumsuz etkilemektedir.

               5. Merkezlerin Aylık İşyeri İşlem Temelli Performans Puan Ortalamaları Hesaplanmasında Tespit Edilen                    Çözüm Önerisi:
            Aksaklıklar                                                                                                               Bu  gönderiler  için  diğer  kayıtsız  gönderilerden  ayrı  olarak  değerlendirilerek mevcut  puanının  0.34’ten
                                                                                                                                   2.27’ye çıkarılması.
               Merkezlerde çalışan Müdür, Veznedar, Şef, Memur, Başdağıtıcı, Dağıtıcı, Firma Dağıtıcısı, Firma Ayırım
            ve Sevk Elemanları hepsi tek liste halinde ortalamaya dahil edilmektedir.                                                 11. İade Edilen Gönderilere Verilen Puanların Düşük Olması
                                                                                                                                      İade gönderilerin teslim işlemleri de normal bir gönderi gibi yapıldığı halde puanlamada normal gönderi-
               Örneğin, Merkez Müdürü veya şefinin sisteme girerek yaptığı birkaç işlem neticesinde aldığı puanlar orta-           nin neredeyse 1/10 oranında puan getirmektedir. Yine İstanbul’da yaşanan kentsel dönüşün, trafikte geçirilen
            lamaya dahil edilmekte bu durumda Merkezin ortalamasını  düşürmektedir.





        36                                                                                                                     37                                                                                                    37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42