Page 28 - BİRLİK HABER-SEN BÜYÜK PTT ÇALIŞTAYI
P. 28
Genel Yetkili Sendika Yetkili Konfederasyon
BÜYÜK PTT ÇALIŞTAYI BÜYÜK PTT ÇALIŞTAYI
Bu sıkıntıların dağıtım alanları, personel ve şubelerin planlamasının uzun zaman önce yapılmasından ve 2.3. Üçüncü Çalıştay Grubu: Personel ve Ücret Politikaları
güncel durum karşısında bu planlamaların yetersiz kalmasından kaynaklandığı belirtilmektedir. Buna karşın
kısa aralıklarla ve sık gerçekleşecek olan kontrollerle cihet analizleri yapılırsa sıkıntıların aşılabileceği Oturum Başkanı: Mevlüt BURGAÇ
düşünülmektedir. Birlik Haber-Sen Genel Başkan Yardımcısı
PTT A.Ş.’nin önündeki en önemli sorun alanlarından birisinin personel yetersizliği olduğu sıklıkla
vurgulanmaktadır. Bu bağlamda kurumun işgücü açığının en kısa sürede giderilmesi ve buna yönelik teknik ve
yasal engellerin bir an önce aşılması temenni edilmektedir.
Eşit işe eşit ücret prensibiyle hareket ederek; PTT içinde farklı statülerde çalışanlar arasındaki ücret ve
sosyal haklar bakımından farklılıkların giderilmesi, bu uygulamanın taşeron işçileri de kapsaması gerektiği
belirtilmektedir.
Taşeron firma personelinin birkaç firma üzerinden istihdam edildiği aktarılmaktadır. Buna göre; dağıtım
bir başka firmadan, sevk ayrım bir başka firmadan, yardımcı hizmetler başka bir firmadan alınabilmektedir.
Uygulamada ise farklı firmalar üzerinden personel istihdam etmenin birtakım aksamalara yol açtığı
vurgulanmakta; mümkünse bu hizmet alımlarının tek bir taşeron firmayla yürütülmesi önerilmektedir.
Kariyer gelişimi ve görevde yükselme imkânları anlamında; kurum çalışanlarının kariyer planlamasının
yapılmasının tüm çalışanların motivasyonlarını artıracağına ve performanslarını yükselteceğine olan inanç
sıklıkla dile getirilmektedir.
Posta dağıtımlarında yaşanan gecikmeler ile zaman ve enerji kaybının en aza indirilebilmesi için ivedilikle
merkezi posta hatlarının yeniden düzenlenmesi gerektiği belirtilmektedir.
PTT A.Ş.’nin teknolojik gelişmeleri daha yakından takip etmesi ve güzel projelerin sadece kağıt üstünde
kalmaması gerektiği vurgulanmaktadır. Bu aşamada bir başlangıç adımı olarak; en kısa sürede aynı anda birden Kavram olarak insan kaynağı, örgütlerin kurumsal hedeflere ulaşmada kullanmak zorunda
çok işleme ait ekranın açılabileceği ekranlarla çalışılmaya başlanması gerektiği, buna yönelik hazırlıkların oldukları temel kaynaklardan biridir. İnsan kaynağı kavramı, örgüt içerisinde en üst yöneticiden en
gerekli dairelerce yürütülmesi gerektiği düşüncesi dile getirilmektedir. Benzer şekilde; PTT’nin yakından takip alt pozisyondaki yöneticiye kadar tüm çalışanları kapsamaktadır. İnsan kaynağı, örgütün amaç ve
ettiği teknolojik gelişmelerin sahaya en hızlı biçimde uygulanması anlamında ATM’lerin ve kargomatiklerin hedeflerinin gerçekleştirme noktasında en önemli varlıklardan biri konumundadır. Eski adı ile personel
artırılması önerilmektedir. Gelişmiş teknoloji ve rakip firmaların sahip oldukları olanaklar düşünüldüğünde yönetimi günümüzdeki ismi ile insan kaynakları yönetimi, örgüt içerisindeki çalışanların yönetimi
PTT A.Ş.’de firma personeli dağıtıcılara kargo sahibine ulaşabilmek için cep telefonu tahsis edilmesi gereği ile alakalı uygulamaları ifade etmekte ve işe girişten itibaren emekliliğe kadar geçen süreci ifade
35
de dile getirilmektedir. etmektedir .
Son olarak ise, bir diğer çalıştay oturumunun konusu olan ve detaylarıyla tartışılacak olan PTT A.Ş.’de
2015 yılında uygulanmaya başlanan performans sistemine yönelik görüş ve eleştirilerin muhakkak dikkate 2.3.1. Personel Alımı ile İlgili Tespit ve Öneriler
alınarak sistemin revize edilmesi gerektiği üzerinde görüş birliğine varılmaktadır. İnsan kaynakları yönetim sürecindeki en önemli ve en temel faaliyetlerin başında personel
seçimi gelmektedir. Alınacak personel kurumun devamlılığını sağlayacak ve örgütün hedeflerini
gerçekleştirebilmek için çalışacaktır. Dolayısıyla günümüzde işletmeler arası rekabette de önemli
bir belirleyici olarak kabul edilen çalışanların işe uygun, nitelikli kişiler arasından seçilmesi oldukça
önemlidir . Her kurumun personel alım süreci birbirinden farklı olabilmekte ve bu süreçte çeşitli sorunlarla
36
karşılaşılabilmektedir. PTT A.Ş’de de personel alım sürecinde birçok zorluğun yaşandığı bilinmektedir.
Bu sorunlardan ilki, PTT A.Ş’nin günümüzde bir kamu kuruluşu olmamasına rağmen personel alımlarında
KPSS şartı istemesi ve B grubu kadroya personel almasına rağmen mülakat zorunluluğu getirmesidir. Bilindiği
üzere B kadro memur alımlarında mülakat sınavı bulunmamaktadır. Ancak kurumlar ilgili kurumlardan
alacakları özel izinle mülakat sınavı yapabilmektedirler.
PTT A.Ş.’nin KPSS B kadro personel almasına rağmen mülakat zorunluluğu getirmesine çeşitli eleştiriler
yapılmıştır. Bazı katılımcılar mülakatın torpil olgusunu ön plana çıkardığından endişe etmekte; bu eleştiriye
karşı çıkan katılımcılar ise kuruma gerçekten hak eden ve kurumu iyi bir şekilde temsil edecek personel
alınabilmesi için mülakat sınavını elzem olarak görmektedirler. Getirilen bu eleştiriler ışığında yapılan
düzenleme ile personel alım şekli yeniden düzenlenmiştir.
35 Özer, v.d., a.g.e., s:3
36 A.e.s: 69.
26 27 27