Page 27 - BİRLİK HABER-SEN BÜYÜK PTT ÇALIŞTAYI
P. 27

Genel Yetkili Sendika                                                                                                                                          Yetkili Konfederasyon

                                       BÜYÜK PTT ÇALIŞTAYI                                                                                                                         BÜYÜK PTT ÇALIŞTAYI


            Bu  sıkıntıların  dağıtım  alanları,  personel  ve  şubelerin  planlamasının  uzun  zaman  önce  yapılmasından  ve                        2.3. Üçüncü Çalıştay Grubu: Personel ve Ücret Politikaları
            güncel durum karşısında bu planlamaların yetersiz kalmasından kaynaklandığı belirtilmektedir. Buna karşın
            kısa  aralıklarla  ve  sık  gerçekleşecek  olan  kontrollerle  cihet  analizleri  yapılırsa  sıkıntıların  aşılabileceği                                Oturum Başkanı: Mevlüt BURGAÇ
            düşünülmektedir.                                                                                                                                      Birlik Haber-Sen Genel Başkan Yardımcısı

               PTT  A.Ş.’nin  önündeki  en  önemli  sorun  alanlarından  birisinin  personel  yetersizliği  olduğu  sıklıkla
            vurgulanmaktadır. Bu bağlamda kurumun işgücü açığının en kısa sürede giderilmesi ve buna yönelik teknik ve
            yasal engellerin bir an önce aşılması temenni edilmektedir.
               Eşit işe eşit ücret prensibiyle hareket ederek; PTT içinde farklı statülerde çalışanlar arasındaki ücret ve
            sosyal haklar bakımından farklılıkların giderilmesi, bu uygulamanın taşeron işçileri de kapsaması gerektiği
            belirtilmektedir.
               Taşeron firma personelinin birkaç firma üzerinden istihdam edildiği aktarılmaktadır. Buna göre; dağıtım
            bir başka firmadan, sevk ayrım bir başka firmadan, yardımcı hizmetler başka bir firmadan alınabilmektedir.
            Uygulamada  ise  farklı  firmalar  üzerinden  personel  istihdam  etmenin  birtakım  aksamalara  yol  açtığı
            vurgulanmakta; mümkünse bu hizmet alımlarının tek bir taşeron firmayla yürütülmesi önerilmektedir.
               Kariyer gelişimi ve görevde yükselme imkânları anlamında; kurum çalışanlarının kariyer planlamasının
            yapılmasının tüm çalışanların motivasyonlarını artıracağına ve performanslarını yükselteceğine olan inanç
            sıklıkla dile getirilmektedir.
               Posta dağıtımlarında yaşanan gecikmeler ile zaman ve enerji kaybının en aza indirilebilmesi için ivedilikle
            merkezi posta hatlarının yeniden düzenlenmesi gerektiği belirtilmektedir.

               PTT A.Ş.’nin teknolojik gelişmeleri daha yakından takip etmesi ve güzel projelerin sadece kağıt üstünde
            kalmaması gerektiği vurgulanmaktadır. Bu aşamada bir başlangıç adımı olarak; en kısa sürede aynı anda birden              Kavram  olarak  insan  kaynağı,  örgütlerin  kurumsal  hedeflere  ulaşmada  kullanmak  zorunda
            çok işleme ait ekranın açılabileceği ekranlarla çalışılmaya başlanması gerektiği, buna yönelik hazırlıkların           oldukları temel kaynaklardan biridir. İnsan kaynağı kavramı, örgüt içerisinde en üst yöneticiden en
            gerekli dairelerce yürütülmesi gerektiği düşüncesi dile getirilmektedir. Benzer şekilde; PTT’nin yakından takip        alt  pozisyondaki  yöneticiye  kadar  tüm  çalışanları  kapsamaktadır.  İnsan  kaynağı,  örgütün  amaç  ve
            ettiği teknolojik gelişmelerin sahaya en hızlı biçimde uygulanması anlamında ATM’lerin ve kargomatiklerin              hedeflerinin gerçekleştirme noktasında en önemli varlıklardan biri konumundadır. Eski adı ile personel
            artırılması önerilmektedir. Gelişmiş teknoloji ve rakip firmaların sahip oldukları olanaklar düşünüldüğünde            yönetimi  günümüzdeki  ismi  ile  insan  kaynakları  yönetimi,  örgüt  içerisindeki  çalışanların  yönetimi
            PTT A.Ş.’de firma personeli dağıtıcılara kargo sahibine ulaşabilmek için cep telefonu tahsis edilmesi gereği           ile  alakalı  uygulamaları  ifade  etmekte  ve  işe  girişten  itibaren  emekliliğe  kadar  geçen  süreci  ifade
                                                                                                                                              35
            de dile getirilmektedir.                                                                                               etmektedir .
               Son olarak ise, bir diğer çalıştay oturumunun konusu olan ve detaylarıyla tartışılacak olan PTT A.Ş.’de
            2015 yılında uygulanmaya başlanan performans sistemine yönelik görüş ve eleştirilerin muhakkak dikkate                    2.3.1. Personel Alımı ile İlgili Tespit ve Öneriler
            alınarak sistemin revize edilmesi gerektiği üzerinde görüş birliğine varılmaktadır.                                       İnsan  kaynakları  yönetim  sürecindeki  en  önemli  ve  en  temel  faaliyetlerin  başında  personel
                                                                                                                                   seçimi  gelmektedir.  Alınacak  personel  kurumun  devamlılığını  sağlayacak  ve  örgütün  hedeflerini
                                                                                                                                   gerçekleştirebilmek  için  çalışacaktır.  Dolayısıyla  günümüzde  işletmeler  arası  rekabette  de  önemli
                                                                                                                                   bir belirleyici olarak kabul edilen çalışanların işe uygun, nitelikli kişiler arasından seçilmesi oldukça
                                                                                                                                   önemlidir . Her kurumun personel alım süreci birbirinden farklı olabilmekte ve bu süreçte çeşitli sorunlarla
                                                                                                                                             36
                                                                                                                                   karşılaşılabilmektedir. PTT A.Ş’de de personel alım sürecinde birçok zorluğun yaşandığı bilinmektedir.

                                                                                                                                      Bu sorunlardan ilki, PTT A.Ş’nin günümüzde bir kamu kuruluşu olmamasına rağmen personel alımlarında
                                                                                                                                   KPSS şartı istemesi ve B grubu kadroya personel almasına rağmen mülakat zorunluluğu getirmesidir. Bilindiği
                                                                                                                                   üzere  B  kadro  memur  alımlarında  mülakat  sınavı  bulunmamaktadır.  Ancak  kurumlar  ilgili  kurumlardan
                                                                                                                                   alacakları özel izinle mülakat sınavı yapabilmektedirler.

                                                                                                                                      PTT A.Ş.’nin KPSS B kadro personel almasına rağmen mülakat zorunluluğu getirmesine çeşitli eleştiriler
                                                                                                                                   yapılmıştır. Bazı katılımcılar mülakatın torpil olgusunu ön plana çıkardığından endişe etmekte; bu eleştiriye
                                                                                                                                   karşı  çıkan  katılımcılar  ise  kuruma  gerçekten  hak  eden  ve  kurumu  iyi  bir  şekilde  temsil  edecek  personel
                                                                                                                                   alınabilmesi  için  mülakat  sınavını  elzem  olarak  görmektedirler.  Getirilen  bu  eleştiriler  ışığında  yapılan
                                                                                                                                   düzenleme ile personel alım şekli yeniden düzenlenmiştir.


                                                                                                                                   35   Özer, v.d., a.g.e., s:3
                                                                                                                                   36   A.e.s: 69.





        26                                                                                                                     27                                                                                                    27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32