Page 78 - BİRLİK HABER-SEN BÜYÜK PTT ÇALIŞTAYI
P. 78

Genel Yetkili Sendika                                                 Yetkili Konfederasyon

 BÜYÜK PTT ÇALIŞTAYI                                        BÜYÜK PTT ÇALIŞTAYI


 Mevcut  uygulamada  performans  sisteminde  değerlendirmeye  tabi  olmayan  çeşitli  işlemlerin  sisteme   Öte  yandan  kurum  içerisinde  çalışan  personelin  birçok  farklı  statüde  yer  almasından  dolayı  çok  başlı
 dahil  edilmesi,  çeşitli  işlemlerin  de  işlem  puanlarının  güncellenmesi  gerektiği  vurgulanmıştır.  Buna  göre;   bir durum oluştuğu ve bu durumun pek çok soruna yol açtığı belirtilmiştir. Çözüm olarak kurum içerisinde
 telefaks  gönderilerinin  performans  puanına  dahil  edilmesi,  hızlı  tebligat  dağıtımı  yapan  bir  dağıtıcı  en  az   tüm çalışanların tek bir statüye tabi olarak çalışması önerilmiş, bu sayede statü farklılıklarından doğan ücret
 5-6 mahallenin dağıtımını yaptığından bu gönderilerin ayrı kriterde değerlendirilmesi ve işlem puanlarının   dengesizliklerinin de ortadan kalkacağı savunulmuştur. Unvan ve statü farklılıkları gözetilmeksizin “eşit işe
 arttırılması, yurtdışından gelen kayıtsız küçük paketlere ilişkin ayrı puanlama yapılması, merkezlere gelen   eşit ücret” talep edilmiştir.
 posta kutusu gönderisi ve posta kutusu kayıtları, posta abone kutusu takipleri, mevkuf kayıtları ilan listeleri   Kurum içerisinde çalışan taşeron işçilerinin tereddütsüz bir şekilde kadroya geçirilmesi talep edilmiştir. Öte
 gibi birçok işlemin performans puan karşılığının olması gerektiği belirlenmiştir. Sayılan işlemler başta olmak   yandan PTT Anonim Şirketi’nde çalışan 6475 sayılı kanuna göre çalışan İHS, dağıtıcı, teknik ve büro tekniker,
 üzere, benzeri işlemlerle ilgili gerekli çalışmalar yapılarak bunların performans puanlamasına dâhil edilmesi   büro ve gişe görevlilerinin de maaşlarının da iyileştirilmesi gerektiğinin altı çizilmiştir.
 gerektiği belirtilmiştir.
               Katılımcılar tarafından baş dağıtıcıların asıl göreve sevk, idare, denetim ve kontrol görevleriyle daha iyi
 Performans kriterlerinin bölgesel/yerel farklılıkları gözeterek oluşturulması gerektiği sonucuna varılmıştır.   etkin yürütülmesi işi için görev tanımlarının tekrar belirlenmesi gerektiği ifade edilmiştir. Ayrıca İHS’li çalışan
 Her bir bölgenin, her ilin, hatta her merkezin çalışma şartlarının kendine özgü zorluk ve kolaylıkları olduğu   personeli ilgilendiren iş güvencesi ile ilgili maddenin kaldırılması ya da düzeltilmesi talep edilmiştir.
 dikkate alındığında; küçük ve büyük şehirlerdeki çalışanların çalışma şartları, işlem sayıları ve hacimleri ile
 diğer etkenler aynı sepetin içine konularak ortak katsayı ve işlem barajlarının belirlenmesinin ve buna göre   Personel  dağılımının  planlı  bir  şekilde  gerçekleştirilmemesi  eleştiri  konusu  olmuştur.  Planlama
 değerlendirilmesinin sağlıklı ve adaletli sonuçlar ortaya çıkarmadığı belirtilmiştir.   yapılmamasından  dolayı  iller  ve  birimler  arasında  ciddi  dengesizliklerin  yaşandığı  tespit  edilmiştir.  Öneri
            olarak kurumun tamamında personel dağılımı ile ilgili iş yükünü gözeten bir plan hazırlanması ve dağılımın
 Performans  değerlendirilmesine  ilişkin  günlük  636  puan  barajının  ve  performans  ücreti  temel  ücretin   hazırlanan bu plan dahilinde gerçekleştirilmesi belirtilmiştir.
 %30’unu  geçemez  kuralının  kaldırılması  gerektiği  belirlenmiştir.  Performans  ücretlerinin  2-3  aya  varan
 gecikmelerle ödendiği belirtilmektedir. Gerekli düzenlemeler yapılarak her ayın performans ücretinin takip   İş Verimliliği ve Motivasyonu Etkileyen Faktörler temalı oturumda;
 eden ayın 15’ni geçmeyecek şekilde ödenmesinin personel motivasyonunu artıracağı üzerinde görüş birliği   PTT A.Ş. çalışanlarının veriminin ve motivasyonunu düşüren sorunlar ve bu sorunların çözümü tartışma
 oluşmuştur.  konusu yapılmıştır. Yapılan tartışmalar, kurum personel politikalarının kariyer planlamasına imkân vermemesi

 Performans kriterlerinin eksiklikleri giderilmeden kriterleri tutturamayan personele sırasıyla ikaz, eğitim,   noktasında yoğunlaşmıştır. Bu durumun çalışanları oldukça olumsuz etkilediği ve dolayısıyla motivasyon ve
 yer  değişikliği  ve  idari  işlem  tesis  etme  gibi  cezai  müeyyidelerin  uygulanmasının  kesinlikle  kaldırılması   verimliliklerini düşürdüğü ifade edilmiştir. Katılımcılar, sağlıklı bir kariyer planlaması yapılmadığından dolayı
 gerektiği vurgulanmıştır. Personelin uyarma veya kınama cezası aldığında personelin performans yetkinlik   kendi geleceklerini şekillendirmekte zorlandıklarını belirtmişlerdir. Bir üst unvana yükselme imkanının tüm
 puanından 6 ay boyunca %10 ve %20’lik kesintiler yapıldığı aktarılmıştır. Söz konusu 6 aylık sürenin çok   kadrolara verilmesi gerektiği üzerinde durulmuştur. Bu sorunun giderilmesi noktasında, kurum içerisindeki
 uzun olduğu ve bundan ötürü personelin iş motivasyonunun azalabileceği, bu cezai sürenin ilgili ay ile sınırlı   terfi ve kariyer gelişimi politikalarının günümüz şartlarına göre revize edilmesi gereği ön plana çıkmıştır.
 kalması, yani personel hangi ayda ceza almışsa yetkinlik puanı kesintilerinin o ayda yapılmasının daha etkin   Tayin  sisteminin  politik  baskılarından  kurtarılması  amacıyla  Milli  Eğitim  Bakanlığı  modeline  benzer
 olacağı düşüncesi kabul edilmiştir.  puanlama  sistemine  geçilmesi  gerektiğinin  altı  kalın  bir  şekilde  çizilmiştir.  Bu  değişikliğin  personelin

 Performans değerlendirme yönetim sisteminin amaçlarından ve kullanım yerlerinden birisinin norm kadro   motivasyonunu mutlak suretle artıracağı savunulmuştur.
 belirlenmesi olduğu bilinmektedir. Ancak dikkat edilmesi gereken bir nokta olarak; norm kadro belirlenmesinin   Gerçekleştirilen  oturumda  performans  sisteminin  objektif  kriterler  taşımaması  eleştiri  konusu  yapılmıştır.
 sadece  performans  sonuçlarına  göre  yapılmaması  gerektiğinin  altı  çizilmiştir. Yalnızca  istatistiksel  veriler   Katılımcılar tarafından performans sisteminin her çalışan için adil olarak uygulanmadığı ve altyapısında bir takım
 değerlendirilerek norm kadro belirlenemeyeceği, çünkü PTT çalışanının çoğu yerde fiziki çalışmaya dayalı   problemlerin yattığı ifade edilmiştir. İlgili sorunların çözümünde ise personel farklı çalışma şartları altında görev
 olarak  iş  gördüğü  ve  bununla  birlikte  PTT’nin  kamu  hizmeti  yapan  bir  hizmet  kuruluşu  olduğu  dikkate   yaptığı düşünülerek çalışılan işyeri, birim, şube bazında bir düzenleme yapılması gerektiği önerilmiştir.
 alındığında sadece performans puanı ile çalışan sayısı belirlenmesinin son derece yanlış olduğu sonucuna   Yine  aynı  oturumda  birçok  tartışma  açılan  şube  sayısı  ile  kuruma  alınan  personel  sayısının  dengeli
 varılmıştır.  olmaması noktasında yoğunlaşmıştır. Personel yetersiz olmasına rağmen şube sayısında artış yaşanmasının,

 Personel ve Ücret Politikaları temalı oturumda;  iş yükü artışını da beraberinde getirmesi nedeniyle mevcut çalışanların motivasyonu üzerinde olumsuz etki
 PTT A.Ş.’nin en önemli sorunu olarak personel eksikliği ön plana çıkmıştır. Katılımcılar tarafından kurum   meydana getirdiği vurgulanmıştır. Çözüm olarak, iş yeri açma kriterlerinin objektif bir şekilde belirlenerek
 içinde yetersiz personel sorunu olduğunu vurgulanarak bu durumun çalışanlar üzerindeki iş yükünü oldukça   standart olarak uygulanması önerilmiştir.
 artırdığı ifade edilmiştir. İş yükünün büyük çoğunluğunun dağıtım merkezlerinde ve merkez müdürlüklerinde   Yeterli iş gücü istihdamının sağlanması ve eşit işe eşit ücretin verilmesi çalışanların mutluluğunu ve kuruma
 olduğu ve bu birimlere personel alımının ivedilikle yapılması gerektiği hususunda görüş birliğine varılmıştır.   aidetini, verimliliğini, motivasyonunu artıracağı güçlü bir biçimde vurgulanmıştır.
 Personel alım sınavında mülakat sınavının yapılıp yapılmaması gerektiği katılımcılar arasında tartışma   Açılan şubelerin yeterince güvenli olmaması katılımcılar tarafından sıklıkla dile getirilmiştir. Özellikle ara
 konusu olmuştur. Bir grup katılımcı ikinci aşama olarak gerçekleştirilen mülakat sınavının kuruma en uygun   sokaklarda bulunan şubelerde tek başına çalışan kadınlar açısından çeşitli güvenlik risklerinin ortaya çıktığı
 personelin  seçilmesi  açısından  oldukça  elzem  olduğunu  savunurken,  diğer  grupta  yer  alan  katılımcılar   ifade edilmiştir. Dolayısıyla bu şubelerde en az 2 kişinin çalışması ve güvenliği artıracak tedbirlerin alınması
 mülakat sınavının ülkemizde torpille ve kayırmacılıkla aynı anlama geldiğini ve bu yüzden yapılacak mülakat   gerektiği  üzerinde  durulmuştur.  Ayrıca  çalışma  ortamlarının  fiziki  şartlarının  iyileştirilerek  standart  hale
 sınavlarının adil olamayacağını savunarak mülakat sınavının yapılmaması gerektiğini savunmaktadırlar.   getirilmesi talep edilmiştir.






 76                                                                                                           77
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82