Toplu Sözleşme'nin Bir Hükmü Daha Hayata Geçti
Yüksek Planlama Kurulunca çıkarılan 2017/2 sayılı, Kamu İktisadi Teşebbüslerinde Sözleşmeli Personele Uygulanacak Ücretlerin Tespitine İlişkin tebliğ resmi gazetede bugün yayımlandı.
Toplu Sözleşme hükümleri içerisinde yer alan; KİT'lerde 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamında görev yapan sözleşmeli personel pozisyonlarına ilişkin temel ücret gruplarının yeniden düzenlenmesi konusundaki çalışmalar kazanımla sonuçlandı.
İşte O Karar:
21 Temmuz 2017 CUMA |
Resmî Gazete |
Sayı : 30130 |
TEBLİĞ |
||
Devlet Personel Başkanlığından: KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİNDE UYGULANACAK ÜCRETLERİN TESPİTİNE İLİŞKİN TEBLİĞ (TEBLİĞ NO: 2017/2) Kamu iktisadi teşebbüsleri ve bağlı ortaklıkları sözleşmeli personel ücretlerin tespitine ilişkin 18/07/2017tarihli ve 2017/T-8 sayılı Yüksek Planlama Kurulu Kararı ilişiktedir. Tebliğ olunur.
Yüksek Planlama Kurulunca; Devlet Personel Başkanlığının 27/01/2016 tarihli ve E.554 sayılı ve 10/05/2017 tarihli ve E.2774 sayılı yazıları dikkate alınarak; kamu iktisadi teşebbüsleri ve bağlı ortaklıklarında istihdam edilen sözleşmeli personel ücretlerinin tespit edilmesine ilişkin ekli Kararın kamu bütçesine ilave yük getirilmemesi kaydıyla kabulüne, karar verilmiştir.
YÜKSEK PLANLAMA KURULU KARARI
Sözleşmeli personel temel ücretleri ve temel ücretlerin hesaplanması MADDE 1 – (1) 22/1/1990 tarihli ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (II) sayılı cetvele dahilpozisyonların, temel ücret grupları itibariyle en düşük ve en yüksek temel ücretleri (EK-I)’de gösterildiği şekilde tespit edilmiştir. (2) Sözleşmeli personelin temel ücretleri (EK-I)’deki en yüksek temel ücretleri aşamaz ve ilgili yıla ait Kamu Görevlilerinin Geneline ve Hizmet Kollarına Yönelik Mali ve Sosyal Haklara İlişkin Toplu Sözleşmede belirlenen sözleşme ücret tavanlarını geçemez. (3) Bu Karar kapsamındaki kurumlarda açıktan veya naklen atanan, eğitim düzeyi, görev yeri veya unvanı değişen veya kurum içinde aynı unvandakilere göre daha az ücret alan sözleşmeli personelin ücretlerini, personelin unvanı, eğitim düzeyi, iş gerekleri, işyeri ve çalışma şartları dikkate alınarak en düşük ve en yüksek ücretler dâhilinde belirlemeye ilgili kuruluş yönetim kurulu yetkilidir. Ücretlerde artış yapılması MADDE 2 – (1) Bu karar kapsamında bulunan sözleşmeli personelin temel ücretleri, ilgili yıla ait Kamu Görevlilerinin Geneline ve Hizmet Kollarına Yönelik Mali ve Sosyal Haklara İlişkin Toplu Sözleşmede belirlenen artış oranları kadar artırılır. Ücretlerin yeniden düzenlenmesi MADDE 3 – (1) Kamu iktisadi teşebbüsleri ve bağlı ortaklıklarında (özelleştirme kapsam ve programında olanlar dâhil) 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (II) sayılı cetvele dâhil pozisyonlarda çalışan sözleşmeli personel ile Sümer Holding’de 527 sayılı KHK’nın 31’inci maddesine istinaden istihdam edilen sözleşmeli personelin ücretlerinde, sözleşmeli personelin dâhil olduğu gruba ait en düşük ve en yüksek temel ücret miktarları arasında kalınması kaydıyla, görevin niteliği ve önemi, görev yerinin özelliği, personelin eğitim düzeyi ve hizmet süresi, görevde yükselme yönetmeliğine göre bir üst unvan grubuna ait ücret düzeyi gibi hususlar ile kuruluşun hiyerarşik yapısı ve mali imkânları dikkate alınarak ayarlama yapmaya ilgili teşebbüs ve bağlı ortaklık yönetim kurulu yetkilidir. (2) Bu şekilde yapılacak ücret ayarlamaları sonucu oluşacak toplam maliyet artışı, söz konusu sözleşmeli personel grubuna ait toplam temel ücret maliyet tutarının % 5’ini hiçbir şekilde aşamaz. Sümer Holding’de 527 sayılı KHK’nın 31’inci maddesine istinaden istihdam edilen sözleşmeli personele ilişkin maliyete esas olan %5’in hesaplanmasında toplam sözleşme ücret maliyet tutarı esas alınır. Yürürlükten kaldırma MADDE 4 – (1) 21/10/2011 tarihli ve 2010/T-20 sayılı Yüksek Planlama Kurulu Kararı yürürlükten kaldırılmıştır. Yürürlük MADDE 5 – (1) Bu Kararın 3 üncü maddesi 1/1/2018 tarihinde, diğer hükümleri yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer. |