PTT, PTTCELL İLE MOBİL İLETİŞİM SEKTÖRÜNE GİRDİ

01.08.2015 20:31

PTT, PTTCELL İLE MOBİL İLETİŞİM SEKTÖRÜNE GİRDİ

PTT, Avea'nın desteğiyle Pttcell markasıyla iletişim sektörüne giriş yaptı. Ankara Sheraton Otel'de düzenlenen programla yeni hizmetini duyuran PTT, mobil iletişim sektöründe 2 yılda 5 milyon kullanıcıya ulaşmayı hedefliyor. İlk aşamada faturasız tarife ile 200 PTT merkezinde satışa sunulacak Pttcell, Mart ayı sonunda bütün PTT merkezlerinde satılmaya başlayacak. PTT'nin 'T'sini mobil olarak geri döndüren Pttcell'in, mobil şebeke ve teknik alt yapısı ise Avea tarafından oluşturuluyor.

 

Tanıtım lansmanına Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, PTT genel müdürü Osman Tural, Avea CEO’su Erkan Akdemir, Birlik Haber-Sen Genel Başkanı Şinasi Gülcüoğlu ve çok sayıda basın mensubu katıldı.


 

Tanıtım programında konuşma yapan PTT Genel Müdürü Tural, GSM kullanıcılarına hesaplı hizmet sunarak 2 yılda 5 milyon kullanıcıya ulaşmayı hedeflediklerini söyledi. Tural, "Pttcell ile 1995 yılında Türk Telekom'un bizden ayrılması sürecine kadar içerisinde olduğumuz bir alana farklı bir şekilde tekrar adım atmış oluyoruz. Pttcell hizmetin ilk aşamasını 200 PTT merkezimizden başlatıyor ve 2013 yılı sonunda bu sayıyı bine çıkartıyoruz." dedi. PTT, yeni ürünü için de 'Türkiye'yi seviyoruz, hesaplı hattı sunuyoruz' söylemini seçti. 

 

 

Avea CEO'su Erkan Akdemir, "172 yıllık geçmişi ile ülkemizin köklü ve güvenilir kurumlarından olan PTT ile Türkiye'nin en dinamik ve en genç GSM operatörü Avea olarak yaptığımız işbirliği ile çok ses getirecek bir projeyi hayata geçirdik. Türkiye'yi telefon ile tanıştıran PTT'nin vizyoner bakış açısının ürünü olan Pttcell ile sınırlar ve eşitsizlikler ortadan kalktı. Fırsatlar 77 milyon ve 81 ilin adeta ayağına geldi." ifadelerini kullandı.



 

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, ''Memleketin her yerindeki 4 bin 507 PTT iş yerinde PTTCell hizmeti sunulacak'' dedi.


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, ''PTT, Memleketin her yerinde 4 bin 507 tane PTT noktasında vatandaşlara anlık telefon hizmeti verir hale geldi'' dedi.

Bakan Yıldırım, PTTcell'in tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada, PTT'nin yeni bir işe girdiğini belirterek, amaçlarının milletin birbiriyle buluşması, erişilebilir bir ülke hedefini gerçekleştirmek olduğunu söyledi.

İnsanların nerede olurlarsa olsunlar birbiriyle iletişimlerini hızlı ve rahat yapabilmeleri için nüfusu 1 ile 500 arasında olan 2 bine yakın yerleşim yerine alt yapı kurulması için ihale yapıldığını anlatan Yıldırım, 2 yıl içinde Türkiye'nin kırsal kesiminin kapsama alanına alınacağını ifade etti.



Yıldırım, ''1995'te PTT'nin T'sini aldılar, diye PTT'ciler üzülmüştü. Posta, telefon, telgraf diye bilinen PTT'nin T'si geri geliyor. Telefon gitmişti, şimdi geri geliyor, ama bu dönüş muhteşem bir dönüş. Artık PTT, memleketin her yerinde 4 bin 507 tane PTT noktasında vatandaşlara anlık telefon hizmeti verir hale geldi'' diye konuştu.

Eskiden insanların telefonla konuşmak için sıraya girdiklerini anımsatan Yıldırım, şimdi vatandaşların PTTcell'i alacaklarını ve yükledikleri kadar konuşacaklarını söyledi.

PTTcell'in tarifeleri hakkında bilgi veren Yıldırım, 5 dakikası 30 kuruş ve 3 bin dakika bedava konuşma fırsatı sağlayan tarifenin cazip olduğunu söyledi. Anadolu'da insanların konuşmayı sevmediğini dile getiren Yıldırım, ''2 dakika 10 kuruş, tarifesi yaparsanız telefonu bir muhabbet etme aracı değilde, köyde, tarlada, dağda, bayırda işi gücü olan vatandaşa da hizmet yapmış olursunuz. 5 dakika 30 kuruş devam etsin. Ama bir de 2 dakika 10 kuruş, olursa bu iş tadından yenmez. Benimki sadece fikir. Ama hesabını yapın'' dedi.

 

PTT'nin her 2-3 haftada bir yeni bir hizmetle milletin karşısına çıktığını belirten Yıldırım, 2000'li yıllarda PTT'nin aylık 2 milyon 400 işlem yaparken, bugün bu sayının 26 milyona yükseldiğini söyledi.

170 yıllık geçmişi olan PTT denilince insanların aklına telefon geldiğini anlatan Yıldırım, PTT'nin telefon kısmının dönüş yaptığını kaydetti. Geçen hafta tanıtımı yapılan Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) hizmeti hakkında da bilgi veren Yıldırım, KEP hizmetiyle bilgisayardan gönderilen mesajların resmiyet kazanacağını anımsattı. Göreve geldiğinde PTT'nin 7 kalem hizmeti olduğunu bugün ise hizmet kaleminin 255'e yükseldiğini bildiren Yıldırım, şunları kaydetti:

''Bu durumun PTT çalışanlarının yükünü arttırdı. Ama insanlar çalışmaktan şikayet etmez. İnsanlara en büyük zulüm onları tatmin edecek iş olmamasıdır. O bakımdan PTT işin artmasından şikayet etmiyor. Bunun karşılığını tam anlamıyla veremiyoruz. Daha iyi şartlarda, daha fazla parasal imkanlar sağlamamız lazım. Bunun için de PTT Kanunu hazır. Onu çıkarttığımızda PTT birçok kararını kendisi vermeye başlayacak.''

PTT'nin sürdürülebilir büyüme ve strateji için daha serbest çalışması gerektiğini belirten Yıldırım, ''O düzenlemeyle; çalıştınız, çok kar ettiniz, fazla iş çıkarttınız. İş yerine kazandırırsanız, teşvik sabit olursa başarı sürekli olur. PTT bunu sağlamış olacak'' dedi.

PTT'nin hizmetleri ve çağrı merkezleri hakkında bilgi veren Yıldırım, PTT çağrı merkezinin ücretli olup olmadığını sorduğu Tural'dan bu hizmetin ücretsiz olduğu yanıtını aldı. Daha sonra Avea ile PTT'nin PTTcell'den ne kazandığını sorduğu Tural'dan ''İkimizde kazanmıyoruz Sayın Bakanım, vatandaşa kazandırıyoruz'' cevabını alan Yıldırım, ''Bırak bunu yemezler, hayır işini vakıflar yapar, ikinizde ticarethanesiniz. Mutlaka bir şey olacaktır, az da olsa damlayacaktır. Ama vatandaş kazanacaktır, ben onu görüyorum'' diye konuştu. 


-''HGS'de erteleme yok''-

Hızlı Geçiş Sistemi'nde (HGS) abone sayısını Tural'a soran Yıldırım, 1 milyon 600 bin HGS etiketinin satıldığı bilgisi üzerine, HGS'de erteleme olmayacağını, bu ay sonunda Kartlı Geçiş Sistemi'nin (KGS) kalkacağını söyledi.

KGS kartı sahiplerine çağrıda bulunan Yıldırım, KGS gişelerinin kalkacağını, mutlaka HGS ya da OGS'ye geçilmesi gerektiğini, kartlarında bulunan kontörlerin 1 yıl içinde HGS etiketlerine aktarılabileceğini kaydetti. 

Konuşmasının ardından PTTcell'in takılı olduğu cep telefonun hediye edilmesi üzerine Bakan Yıldırım, hat ücreti olan 20 lirayı PTT Genel Müdürü Tural'a verdi.

PTTcell merkezinden, ''Hoş geldin'' araması yapan müşteri temsilcisi ile konuşan Yıldırım, ''Bu konuşmalar, bizim kontörden mi gidiyor, sizin kontörden mi düşüyor?'' diye sordu. Müşteri temsilcisinin ''Bizim kontörden düşüyor'' demesi üzerine Yıldırım, ''O zaman devam et'' dedi.

Yıldırım, kampanya hakkında bilgi veren müşteri hizmetleri temsilcisine, 2 dakikalık konuşmanın kaç para olduğunu sordu. 2 dakikalık konuşmanın da 30 kuruş olduğunu söyleyen müşteri temsilcisine Yıldırım, ''Burada sizin bilmediğiniz bir mevzu var. Madem ki ilk müşteriyiz, bizim de vatandaşa bir hayrımız dokunsun. Türkiye dinliyor, 2 dakika 10 kuruş, bunu da ilave edebilirsiniz. 5 dakika 30 kuruş, 3 bin dakika bedava... Gerisini sen anla. Tamam, işi bağladık'' diye konuştu. 

-''Projeyi aslında 4 yıl önce planlamıştık''-

PTT Genel Müdürü Osman Tural, PTT Genel Müdürlüğü'nün 173 yıldır bu memleketin ve milletin hizmetinde olduğunu ifade etti. PTT'nin tarihi geçmişiyle övünürken, geleceği şekillendirerek, bugünün ihtiyaçlarını göz önünde bulunduran bir hizmet anlayışıyla yola devam ettiğini dile getiren Tural, iş ve işlem çeşitliliğini, gelecekte insanların ihtiyaçlarını belirleyerek, şekillendirmeye gayret ettiklerini söyledi.

Tural, ''Aslında PTTcell Projesi, bizim stratejik planını 4 yıl evvel yapmış olduğumuz, uygulamaya koymayı planladığımız projelerimizden biriydi. Bugüne nasip oldu. Bugün itibariyle bunu uygulamaya koyacağız'' dedi.

Binali Yıldırım'ın ''İnsanımızın işini kolaylaştırın, ayağına hizmeti götürün ancak bunu yaparken de ucuz, kaliteli ve süratli bir şekilde yapın'' talimatını hayata geçirdiklerini anlatan Tural, sözlerini şöyle sürdürdü:

''Biz de dedik ki; 'Türkiyemizi seviyoruz ve hesaplı hattı sizlerin hizmetine sunuyoruz'. Burada aslında yalnızca hesaplı değil, orada bir tane 'en'' var da... Düzenleyici otorite burada. Onların korkusundan 'en'i koyamadık. Bizim hattımız şu anda en hesaplı hat olacak şekilde dizayn edilmiş. Vatandaşımızın hizmetine sunulmuş bir hat. Avea Türkiye'nin yenilikçi operatörlerinden bir tanesi olarak bizimle işbirliğine girdi. Bu hizmet bizim aslında T'mizin ayrılmasından sonra tekrar T ile tanışmamızı sağlıyor. İddiamız şu 4 bin 500 iş yerimizde bu işte biz de varız.''

Tural, bir yılın sonunda 1,5 milyon, daha sonraki dönemde de 5 milyon aboneye ulaşmak olduğunu belirterek, ''Biz söylediklerimizi de yapıyoruz. Bunun kanıtı bundan evvelki söylediklerimiz.. Bizim arkadaşlar da bu 5 milyon hedefini almış oldu. Gece yok gündüz yok, çalışmaya devam. 5 milyon PTTcell kullanıcısıyla piyasanın önemli aktörlerinden bir tanesi haline geleceğiz. Yalnızca PTTcell'i konuşma aracı olarak da düşünmemek lazım. Bunu diğer hizmet alanlarımızla destekleyerek vatandaş açısından kullanımlı hale getirmemiz mümkün'' diye konuştu.

İlk aşamada faturasız tarife ile 200 PTT merkezinde satışa sunulacak olan PTTcell'in, Mart ayı sonunda tüm PTT merkezlerinde satılmasının hedeflendiğini ifade eden Akdemir, ''PTT'nin telefonu simgeleyen T'sini mobil olarak geri döndüren PTTcell'in, mobil şebeke ve teknik alt yapısı ise Avea tarafından oluşturuluyor'' dedi.


 

Daha sonra Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ile Birlik Haber-Sen Genel Başkanı Şinasi Gülcüoğlu yaptığı görüşmede “Posta dağıtıcılarının fiili hizmet tazminatları (yıpranma hakkı) için başlatmış olduğumuz imza kampanyasını başbakan ve çalışma ve sosyal güvenlik bakanına sunacağını bu yasanın çıkması için sizinde desteğinizi bekliyoruz.”  Şeklinde ifade etti. Binali Yıldırım ise konunun çözümü için destek olacağını belirtti.

 

İLGİLİ FOTOĞRAFLAR