Birlik Haber-Sen ve PTT arasında yapılan KİK Toplantısında 47 Madde Görüşüldü
Birlik Haberleşme ve İletişim Çalışanları Sendikası’nın (Birlik Haber-Sen) Genel Yetkili Sendika olarak katıldığı PTT A.Ş. ile gerçekleşen 2’inci dönem Kurum İdari Kurulu’nda (KİK) 47 madde görüşüldü.
Toplantı, 4688 sayılı “Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu”nun “Kurum İdari Kurulları” başlıklı 22. maddesi gereğince oluşturulan Kurum İdari Kurulu’nun Haberleşme işkolunda Birlik Haber-Sen ile Posta ve Telgraf Teşkilatı yetkililerinin katılımıyla PTT Genel Müdürlüğünde gerçekleşti.
Birlik Haber-Sen, bu Kurum İdari Kurul Toplantısı’nda bir ilki daha gerçekleştirdi. Birlik Haber-Sen, kurum paydaşlarından olan Posta Dağıtıcıları Sosyal Yardımlaşma ve Kanuni Hakları Koruma Derneği ve PTT Teknik Çalışanlar Derneği’nden kendilerine iletilen sıkıntı ve problemleri isteyerek KİK toplantısında gündeme getirdi.
Birlik Haber-Sen adına toplantıya Birlik Haber-Sen Genel Başkanı Gürbüz İnaltekin, Genel Başkanvekili Mehmet Cemal Çivi, Genel Başkan Yardımcıları Ömer Budak, Mevlüt Burgaç, Abdurrahman Tanrıverdi, Ahmet Karagöz M. Salih Yıldırgan katılırken PTT A.Ş. adına ise PTT Genel Müdür Yardımcısı Özay Atbaş, İnsan Kaynakları Daire Başkanı Erdal Örgen, Muhasebe ve Finansman Daire Başkanı Seyit Ahmet Suluova, Posta ve Kargo Daire Başkanı Mustafa Soran, Hukuk Müşaviri Süreyya Hallı, Destek Hizmetleri Daire Başkanı Mehmet Rüzgar, Yapı Daire Başkanı Adnan Aydemir, Bilgi Teknolojileri Alt Yapı Daire Başkanı İbrahim Barutçu, Bilişim Daire Başkanı Serkan Gümrükçüoğlu ve çok daire başkan yardımcısı katıldı.
PTT A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Özay Atbaş’ın başkanlığını yaptığı toplantıda, dağıtıcılara ücretsiz toplu taşıma kartı verilmesi, cumartesi çalışmalarının kaldırılması ve düzey ücretlerinin artırılması, yıllık izinlerin yıl içerisinde tüm personele kullandırılması, dağıtıcı kıyafetleri, araç ve motorsiklet alımı, su ve su sebili tahsisi, giyim eşyası tahsisi, personel servisinin tüm illere konulması veya bilet ücretinin verilmesi, gişe hizmetlerinde çalışan personellere verilen 50 TL teknik personelin görev tanımları, teknik personel görevde yükselme sınavlarının düzenli yapılması, idari hizmet sözleşmeli personelin unvan yükselme süresi, idari hizmet sözleşmeli personelin ücret durumu, mali risk altında çalışan teknik personele ek görev tazminatı, teknik personelin branşlarına uygun unvanlarda çalıştırılması, memur teknik personel, teknik personele giyim yardımı, araç kullanan teknik personel teknik müfettişlik yolunun açılması, taşrada yapılandırılan teknik servislerin teknik müdürlüğe dönüştürülmesi, GİH sınıfında programcı ve çözümleyici unvanlı personel, teknik personel eğitimleri, teknik personelin çalışma oda koşulları, merkez ve şubelerde görev yapan personeller için iş yerinde doktor bulundurulması, iş güvenliği kapsamında şubelere güvenlik görevlisi verilmesi veya şubelerin birleştirilmesi, firma personelleri milli piyango bilet satışının yeniden düzenlenmesi, başmüdürlük işletme müdürlükleri, izin ve rapor karşılığı personel tahsisi, işyerlerine silahlı baskın nedeniyle yapılan hırsızlıkların dahili sigorta fonundan karşılanması, şube mesailerinin kış aylarında 16.30’a alınmasını, personel sıkıntısı çekilen illerimize memur ve dağıtıcı norm kadrolarının doldurulması, performans ücret, veznedarların özlük haklarının arttırılmasını, taşeron firma dağıtım elemanları tenkisi gibi başlıkların bulunduğu 47 madde görüşüldü.
Toplantının ardından Birlik Haber-Sen Genel Başkanı Gürbüz İnaltekin ve Yönetim Kurulu üyeleri PTT İnsan Kaynakları Daire Başkanı Erdal Örgen’i makamında ziyaret ettiler.
PTT A.Ş. İLE GÖRÜŞÜLEN MADDELER ve AYRINTILARI ŞÖYLE:
KURUM İDARİ KURUL TOPLANTISI
GÜNDEM KONULARI
MADDE-1 DAĞITICILARA ÜCRETSİZ TOPLU TAŞIMA KARTI VERİLMESİ
11.02.2002 Tarih ve 2002/3700 sayılı Bakanlar Kurulu kararının 3.maddesinde belirtilen “ Belediyeler ile bunların kurdukları birlik, müessese ve işletmelerce yürütülen toplu taşıma hizmetlerinden PTT Genel Müdürlüğü bünyesinde görev yapan postacı ve dağıtıcılar ücretsiz faydalanırlar” ibaresi bulunmaktadır.
Ancak Posta Hizmetleri Kanunu 09.05.2013 tarih ve 6475 sayılı kararla yürürlüğe giren kanunun 1. maddesinde “ Bu Kanunun amacı; ülke genelinde posta hizmetlerinin kaliteli, sürekli, tüm kullanıcılar için karşılanabilir bir ücretle, etkin, rekabete dayalı esaslar çerçevesinde sunulmasını sağlamak üzere posta sektörünün serbestleştirilerek mali açıdan güçlü, istikrarlı ve şeffaflığı sağlanmış bir sektör oluşturulması ve bu sektörde düzenleme ve denetimin gerçekleştirilmesi ile Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinin kuruluşu, yapılanması, faaliyet konuları ve hizmetlerinin yürütülmesine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.” denilmektedir.
Birçok Belediye PTT nin A.Ş. olmasını gerekçe göstererek; 11.02.2002 tarih ve 2002/3700 sayılı Bakanlar Kurulu kararının hükümsüz sayılacağını bu nedenle Dağıtıcılara verilen Pasoların geçersiz olduğunu belirterek; Örneğin Ankara Büyükşehir Belediye Meclisinin 12.09.2014 tarih ve 1638 no’lu karar neticesinde 2015 yılı için dağıtıcı serbest biniş kartının vize işlemlerinin yapılmayacağı ve normal ücretli olarak biniş yapılması kararı çıkmıştır. Bu kararın tamamen kanuna aykırı olduğu, dağıtımda aksaklıkların yaşanacağı ve dağıtıcı personelin kendi cebinden yol ücretini vermek suretiyle büyük bir maddi külfet altına girerek mağdur olacağı aşikardır.
Bu ve benzeri sıkıntıların ve mağduriyetlerin gün geçtikçe artacağı anlaşıldığından PTT A.Ş. tarafından bünyesinde görev yapan dağıtıcı personele ücretsiz olarak tüm toplu taşıma araçlarından sınırsız olarak yararlanabileceği ve ücretinin kurum tarafından ödeneceği Toplu Taşıma Kartı verilmesi gerekmektedir.
MADDE-2 CUMARTESİ ÇALIŞMALARININ KALDIRILMASI VE DÜZEY ÜCRETLERİNİN ARTIRILAMASI
Kurumumuzda yıllardır Posta Dağıtım Hizmetlerinde uygulanan Cumartesi çalışmasının kaldırılmasını talep ediyoruz.
Söyle ki; Cumartesi Resmi daireler, Tebligat teslimi için Muhtarlıklar ve buna bağlı pek çok iş yerleri kapalı olduğundan bilhassa Tebligatların tebliğinde sıkıntılar yaşanmaktadır. Hafta içi zor şartlarda çalışarak yıpranan, yorulan personellerin çalışma performansını olumsuz etkilemektedir. Cumartesi çalışması sadece çalışanın iş hayatını değil, aynı zamanda sosyal yaşamını da olumsuz etkilemektedir. Cumartesi çalışması diğer iş günleriyle mukayese edildiğinde, iş hacminin oldukça düşük olduğu ve kuruma da maddi anlamda getirisinin olmadığı ortadadır. Özellikle fiziksel anlamda yıpratıcı bir meslek olan dağıtıcılık hafta sonu dinlenmeyi gerekli kılmaktadır.
Yapılan araştırmalarda; Personellerimizin haftanın 6. gün çalışmaları, işgücü verimini düşürdüğü, ücret farkı olarak da bir üst düzey ücretinin ancak işe geliş gidiş ve öğlen yemek parasını karşılamaktadır.
Yukarıda belirtilen nedenlerden dolayı Cumartesi Günleri Dağıtım hizmetinin kaldırılmasını ve hizmete açık PTT Merkezlerinin kapatılmasını talep ediyoruz.
MADDE-3 YILLIK İZİNLERİN YIL İÇERİSİNDE TÜM PERSONELE KULLANDIRILMASI
Yıl içerisinde kullandırılmayan yıllık izinlerin verilmesi için Genel Müdürlüğünüzce tebliğ çıkarılmış olmasına rağmen bazı idareciler bu tebliği dikkate almamaktadırlar.
Çalışanların yıllık izinlerinin yıl içerisinde kullandırılmasının sağlanması için Genel Müdürlüğünüzce sorumlu idareciler ile yeniden görüşülerek veya cezai tedbirlerin artırılarak personelin izinlerinin kullandırılmasının sağlanması.
MADDE –4 DAĞITICI KIYAFETLERİ
Daha önceki yıllarda kurum dağıtıcı personellerine verilen giyim eşyaları, ayakkabı, bot, pantolon, mont, gömlek ve özellikle bu yıl verilen, yazlık tişörtlerin oldukça düşük kalitede olduğu . malumlarınızdır. Bu durumun önümüzdeki yıllarda düzeltilmesi için sendikamız ile kurumunuz arasında kurulan teknik şartname komisyonun çalışmalarının uygulamaya konulması gerekmektedir.
Bununla beraber; PTT Genel Müdürlüğünce her yıl yazlık ve kışlık olarak verilen resmi dağıtıcı kıyafetlerinin kullanılmasında ve dağıtımda bazı problem ve aksaklıkların yaşandığı görülmektedir:
Bahse konu problemlerin giderilmesi için ;
a ) Ölçünün her yıl yeniden alınarak güncel tutulması
b ) Kıyafetlerin mevsimine göre zamanında verilmesini,
c ) 2014 yılı yazlık ayakkabılar henüz dağıtımı yapılamamıştır. Yazlık ayakkabıların dağıtımının en kısa sürede yapılması
d ) Motosikletle dağıtım yapan dağıtıcı personellere de motosiklet kıyafetlerinin yanı sıra normal dağıtıcı kıyafetlerinin de verilmesi.
e ) Yaz sezonu 2 çift kış sezonu 2 çift olarak verilen, çorapların yaz sezonu 5 çift kış sezonu 5 çift olarak değiştirilmesi,
MADDE -5 ARAÇ VE MOTORSİKLET ALIMI
Dağıtım hizmetlerinde kullanılmak üzere ihalesi yapılan motosikletlerin biran önce alınarak dağıtımının yapılması, Başmüdürlüklerin talepleri doğrultusunda kiralanan araçların en kısa zamanda yerlerine gönderilmelerinin sağlanması, Başmüdürlüklerinizden alınan talepler doğrultusunda Doğu ve Güneydoğuda köy dağıtımlarında görev yapacak araçların güvenlik amaçlı logosuz sivil araç olması PTT logolu araçların terörün hedefi haline gelmesi nedeniyle can ve mal kayıplarının yaşanmaması için bu riskli bölgelerde görev yapacak araçların mutlak surette sivil görünümlü olmasının sağlanması,
MADDE-6 SU VE SU SEBİLİ TAHSİSİ
PTT Genel Müdürlüğü bünyesindeki başlatılan 20 ve daha fazla personeli olan birimlere su verilmesi uygulamasının yaygınlaştırılarak çalışan sayısına bakılmaksızın bir kişinin günlük su ihtiyacı dikkate alınarak su tahsisinin yapılması, mevsimsel olarak sıcak bölgelere büro tipi buzdolabı tahsis edilmesi,
MADDE-7 GİYİM EŞYASI TAHSİSİ
Bedensel güçle çalışan (Posta Gelen- Giden, Kargo İşleme ) personellere kılık kıyafet serbestliğinin sağlanması
MADDE-8 PERSONEL SERVİSİNİN TÜM İLLERE KONULMASI VEYA BİLET ÜCRETİNİN VERİLMESİ
2014 yılı 1. dönem kurum idare kurulu toplantısında karar altına alınan, Başmüdürlük ve Merkez bünyesindeki tüm çalışanları içine alan servis hizmeti uygulamasının başlatılması veya belediye bilet ücreti olarak ödenmesi.
MADDE - 9 GİŞE HİZMETLERİNDE ÇALIŞAN PERSONELLERE VERİLEN 50 TL
Sendikamızın toplu sözleşme kazanımlarından olan gişelerde fiili olarak hizmet veren personellere ödenen 50,00 TL ‘ nin gişelerde çalışan, ancak bu uygulamadan faydalanamayan, Veznedar, Teknisyen ve Dağıtıcı unvanlı personellere de 50,00 TL’ nin verilmesi,
Dağıtıcılara verilen 160 TL tayin bedelinin, Başdağıtıcılara da ödenmesi.
MADDE - 10 TEKNİK PERSONELİN GÖREV TANIMLARI
Şirketimiz Merkez ve Taşra Teşkilatında çalışan tüm teknik personelin görev tanımlarının risk analizinin yeniden yapılarak revize edilmesi hakkaniyet sağlayacağından, teknik personelin aidiyet duygusunu, çalışma azmini ve iş verimliliğini artıracağı gibi Şirketimizin hukuki zeminde de zor duruma düşmesini önlenecektir.
Şirketimizin yapım, mal ve hizmet alımı işleri ile ilgili kontrollük, geçici ve kesin kabul Heyetlerinde görev alan teknik personele, görev tanımlarının ya da branşlarının dışında görev verilmemelidir.
Şirketimizin yapım, mal ve hizmet alımı işleri ile ilgili kontrollük, geçici ve kesin kabul çalışmalarına katılan teknik personelin, görev alanı olarak kapalı alanda çalışmasına rağmen, “….görev riski bulunmamaktadır.” şeklinde ibare ile karşılaşmaktadır. Bu görevlerde çalışan teknik personelin görev tanımlanması bu çerçevede yenilenmelidir.
MADDE – 11 TEKNİK PERSONEL GÖREVDE YÜKSELME SINAVLARININ DÜZENLİ YAPILMASI
Şirketimizde görev yapan 399 II Sayılı cetvelde bulunan sözleşmeli teknik personel için 18 yıldır Görevde Yükselme sınavı açılmamış olup, Mühendis-Mimar unvanıyla çalışan personel için Başmühendislik ve Teknik Müdürlük Sınavının açılması ilgili personelin moral ve motivasyonunu artıracağı gibi Şirketimizde bu unvanda çalışan personelin çalışma şevkini ve aidiyet duygusunu arttıracaktır.
2 (iki) yıllık Ön Lisansını tamamlayan ve Tekniker olan personele kadro unvanı olarak tekniker unvanı verilemiyorsa bile en azından Tekniker maaşı verilerek bu mağduriyet ortadan kaldırılmalıdır.
Teknisyen unvanlı personelin üst unvanları (Tekniker, Başteknisyen vb.) kaldırıldığından, bu branşta çalışıp unvan yükselme umudu besleyen ve bu unvanları hak eden birçok teknisyen mağdur olduğundan, en azından Üniversitelerin 4 yıllık bölümlerinden mezun Tekniker, Teknisyen unvanı ile çalışan personelin Şeflik ve müdürlük Sınavına girmelerine izin verilmesi, iş adaleti ve barışı açısından olumlu ve doğru bir adım olacaktır.
MADDE – 12 İDARİ HİZMET SÖZLEŞMELİ PERSONELİN UNVAN YÜKSELME SÜRESİ
Şirketimiz İdari Hizmet Sözleşmesi statüsünde çalışan Mimar ve mühendis personelin unvan yükselmesinde Başmühendislik için 8 yıl, Teknik Müdürlük için 10 yıl PTT de fiilen çalışma şartı aranmakta olup, bu sürelerin "....Başmühendislik unvanı için PTT de en az 4 yıl olmak üzere toplam 8 yıl mühendis veya mimar olarak çalışmak, Teknik Müdürlük unvanı için ise PTT de en az 5 yıl olmak üzere toplam 10 yıl mühendis veya mimar olarak çalışmak." şeklinde Yönetmelik maddelerinin değiştirilmesi tecrübeli ve kalifiye mühendis ve mimarların Şirketimizde istihdamına katkı sağlayacaktır.
MADDE – 13 İDARİ HİZMET SÖZLEŞMELİ PERSONELİN ÜCRET DURUMU
Şirketimizde İHS (İdari Hizmet Sözleşmesi) ile göreve başlayan Tekniker ve Mühendis arkadaşların ücret durumlarından dolayı her gün istifalar ile Şirketimiz adına maddi ve manevi kayıplar yaşanmaktadır. En son geçtiğimiz Ağustos ayındaki KPSS atamaları ile Şirketimizde göreve başlayan Teknikerlerin %90’ ı istifa ederek Şirketimizden ayrılmışlardır. Mühendis unvanlı personelin ise ayrılmaları an meselesidir. Şirketimiz tüm teknik personeline istihdam sonrası adaptasyon için çeşitli eğitim ve kurslar vermekte dolayısıyla ciddi anlamda maddi yatırım yapmaktadır. Bu yatırımların boşa harcanmaması ve Şirketimize aidiyet duygusunun arttırılması amacıyla birçok Kurumsal çalışan Şirketlere göre çok aşağılarda kalan maaşlarında ciddi bir iyileştirme yapılması kaçınılmazdır.
MADDE – 14 MALİ RİSK ALTINDA ÇALIŞAN TEKNİK PERSONELE EK GÖREV TAZMİNATI
Yeni yapılacak, güçlendirme yapılacak ve özellik arz eden binalarda, ihale bedeli Şirketçe belirlenecek belli miktarın üzerinde olan büyük bina işlerinde; Proje müellifliği, Yapı Denetimi Fenni Mesullük için imza atan (projelerine, Yapı Ruhsatına vb.), teknik sorumluluğunu üstlenen personele, mal alımı ihalelerine ve muayene ve kabul işlemelerinde görev alan komisyon üyelerine, milyon liralık hakedişlere imza atan personele ek görev tazminatı verilmelidir.
MADDE – 15 TEKNİK PERSONELİN BRANŞLARINA UYGUN UNVANLARDA ÇALIŞTIRILMASI
Özellikle Taşra’ da çalışan teknik personelin görev tanımı harici görevlerde -kendi rızası dışında- çalıştırılmasına izin verilmemeli, branşlarında çalışması ve uzmanlaşması teşvik edilmelidir.
MADDE – 16 MEMUR TEKNİK PERSONEL
Gişelerde fiilen memur olarak görev yapan Teknisyen, Başteknisyen, Tekniker unvanlı personele, gişe memurlarına ödenen 50 TL’nin ödenmesi iş barışı ve huzuru açısından büyük önem arz etmektedir.
MADDE – 17 TEKNİK PERSONELE GİYİM YARDIMI
20.03.2013 tarih ve 113 Sayılı PTT A.Ş Yönetim Kurulu Kararı ile Tekniker personele verilmesi uygun görülen Giyim Yardımının verilmediği yönünde yoğun şikayetler gelmekte olup, Tekniker personele, Teknisyen personele verilen Giyim Yardımı verilmesine devam edilmesi ancak yapı denetim sorumluluğunu üstlenen personel ile muayene ve kabul işlemlerinde görev alan komisyon üyeleri şantiye alanında iş önlüğüyle görev yapmadığından bu yardımların iş önlüğü değil takım elbise, ayakkabı ve gömlek olarak planlanması ve tüm Taşra Teşkilatında Giyim Yardımı ile ilgili yeknesaklık sağlanması açısından, söz konusu Yönetim Kurulu Kararının tüm Taşra’ ya yeniden tebliğ edilerek, ilgili birimlerin bilgilendirilmesi uygun olacaktır.
Giyim yardımı temini ve dağıtımındaki iş yükünün hafifletilmesi adına Giyim Yardımının nakit olarak ilgili personele ödenmesi de uygun görülmektedir.
MADDE – 18 ARAÇ KULLANAN TEKNİK PERSONEL
Şirketimizin 2500 aracına karşılık 250 şoförü olması hasebiyle, çoğu teknik personel görev mahalline Şirketimiz araçları ile gidip gelmektedir. Ancak Şirketimiz, araçlarını kullanan idari personele ödediği 50 TL’yi araç kullanan Teknik Personele ödememektedir.
Görev mahalline gidip gelirken araç kullanan teknik personel de idari personel gibi yolda karşılaşabileceği her türlü ceza ve risklerle karşı karşıya bulunduğundan, az da olsa, 20 TL araç kullanım bedelinin teknik personele de ödenmesi, teknik personelin motivasyonuna olumlu katkı sağlayacaktır.
MADDE – 19 TEKNİK MÜFETTİŞLİK YOLUNUN AÇILMASI
Şirketimiz Teknik Müdürlük ve Dairelerin denetlenmesi esnasında oluşabilecek gözden kaçabilecek hata ve işlemler için Şirketimiz içerisinden tecrübeli Mühendis, Başmühendis, Mimar, Başmimar, Teknik Müdür, Bşk. Yrd, Başkan gibi teknik kökenli personele Teknik Müfettişlik yolunun açılması Şirketimiz teknik denetim işleyişini daha sağlıklı hale getirecektir.
MADDE – 20 TAŞRADA YAPILANDIRILAN TEKNİK SERVİSLERİN TEKNİK MÜDÜRLÜĞE DÖNÜŞTÜRÜLMESİ
Taşrada iki memurun çalıştığı birimlerde bile Müdürlük oluşturulmuşken, servis müdürlüklerinden daha kalabalık personelin bulunduğu Teknik Servislerin Teknik Müdürlüğe dönüştürülmesi ve temsil hakkının verilmesi daha hakkaniyetli bir karar olmakla birlikte, çalışma verimini de artıracaktır.
MADDE – 21 GİH SINIFINDA PROGRAMCI VE ÇÖZÜMLEYİCİ UNVANLI PERSONEL
GİH Sınıfında bulunan Programcı ve Çözümleyici Personelin 24 Temmuz 2013 tarih ve 28717 sayılı Resmi Gazete’nin 2013/5002 Karar Sayısı Uyarınca Teknik Hizmet Sınıfına geçmiş olup, bu durumdaki personelin özlük hakları ve unvanları yeni yasaya göre güncellenmeli ve yasanın çıktığı zamandan bugüne kadar oluşan maddi kayıpları defaten ilgililere ödenerek mağduriyet giderilmelidir.
MADDE – 22 TEKNİK PERSONEL EĞİTİMLERİ
Şirketimizin sürekli gelişen ve büyüyen yapısı dolayısıyla yeni başlanan faaliyet alanlarına teknik personelin daha iyi adaptasyon sağlayabilmesi ve geçiş sürecinin daha sağlıklı olabilmesi için Kurum içi eğitimlerin yeterli sürede verilmesi ve bu eğitimlere sadece yöneticilerin değil, her kademedeki teknik personelin katılımının sağlanması iş verimini artıracaktır.
MADDE – 23 TEKNİK PERSONELİN ÇALIŞMA ODA KOŞULLARI
Genel Müdürlük ve Taşra’da çalışan personelin çalışma Ofisleri ortam koşulları temel standartlara uygun olmayıp, Odaların metre kare büyüklüğü ile çalışan personel sayısı arasında dengesizlik yaşanmaktadır. 3 kişinin çalışabileceği yerde 5-6 kişi çalışmaktadır. Bu durum sağlıklı bir çalışma ortamından uzak olup, oda oturma şekillerinin standart ölçülere göre planlanarak alan büyüklüğüne göre daha rahat ve verimli bir çalışma alanına dönüştürülmelidir.
MADDE - 24 MERKEZ VE ŞUBELERDE GÖREV YAPAN PERSONELLER İÇİN İŞ YERİNDE DOKTOR BULUNDURULMASI
01 Ocak 2014 tarihinden itibaren yürürlüğe giren yeni iş güvenliği yasası ile ilgili olarak iş yerlerinde gerekli tedbirlerin alınması ve iş yerlerinde çalışan sayısı 50 yi geçen özellikle Posta İşleme ,Kargo İşleme ve Dağıtım ve Toplama Müdürlüklerinde acil durumda ilk müdahaleyi yapacak Doktor ve sağlık personelinin mutlak surette bulundurulması,
MADDE – 25 İŞ GÜVENLİĞİ KAPSAMINDA ŞUBELERE GÜVENLİK GÖREVLİSİ VERİLMESİ VEYA ŞUBELERİN BİRLEŞTİRİLMESİ
a – Şube ve Merkezlerde yaşanan soygun, gasp v.b. olayların engellenmesi için bu tip iş yerlerinde güvenlik görevlisi çalıştırılması,
b – Şube sayısının çok fazla olması nedeniyle şubelerde tek memurun çalışmak zorunda kaldığı ve bu durumun gerek iş gerekse güvenlik zafiyetine neden olduğundan şubelerin birleştirilerek şube sayısının azaltılması.
MADDE-26 FİRMA PERSONELLERİ
PTT A.Ş. Genel Müdürlüğünüz bünyesinde uzun zamandır görev yapan taşeron firma elemanlarından sayıları yaklaşık 1.200 olan ve eğitim düzeyi 2 ve 4 yıllık yüksekokul mezunu olmak, KPSS sınavından 50 ve üzeri puan almak, ehliyeti bulunmak ve kurumda en az 1 yıl hizmeti olmaları şartıyla İdari Hizmet Sözleşmesi statüsüne geçirilmeleri,
MADDE- 27 MİLLİ PİYANGO BİLET SATIŞININ YENİDEN DÜZENLENMESİ
PTT A.Ş. Genel Müdürlüğünüzce her yılbaşında PTT iş yerlerinde Milli Piyango bileti satışı yaptırılmaktadır. Milli Piyango biletlerini iş yerlerinin önünde veya Posta dağıtıcılarının cihetlerinde satmaları kurum adına pek hoş olmayan görüntülere ve personel arasında da huzursuzluğa neden olmaktadır.
Ayrıca Milli Piyango Biletlerinin çekilişi bittikten sonra satılamayan biletlerin paralarını bazı idareciler personele zimmet çıkarma suretiyle geri almaktadır.
Bu tür hoş olmayan görüntülerin engellenmesi ve personelin mağdur olmaması için Milli Piyango Bilet satışının sonlandırılması veya sadece gişelerde bilet almak isteyen vatandaşlara bilet satışının yapılması ve satılan biletlerden personele pirim verilmesi için gerekli düzenlemelerin yapılması.
MADDE-28 BAŞMÜDÜRLÜK İŞLETME MÜDÜRLÜKLERİ
Başmüdürlük Posta İşletme ve Teknik Birimler Müdürlükleri bünyesinde son yapılan düzenleme ile Başmüdürlüklerin görüşü alınmadan memur norm sayısında eksiltme yapılmış bulunmaktadır. Posta İşletme ve Teknik Birimleri bünyesinde bulunan daire başkanlıkları;
Posta ve Telgraf D.Bşk, PTT Bank D.Bşk, Pazarlama D.Bşk., Satın Alma D.Bşk., Değerli Kağıtlar D.Bşk., Strateji D.Bşk., Yapı işleri D.Bşk., Bilgi Teknolojileri D.Bşk. Elektronik Hizmetler. D.Bşk. lıkları, bulunmakta ve Başmüdürlük ihtisas birimleri içinde iş yükünün en çok arttığı birim konumundadır. En son yapılan memur norm eksiltilmesinden dolayı bu birimlerde önemli ölçüde aksaklıklar ve sıkıntıların yaşanmasına neden olmuştur. İşletme ve Teknik Birimler Müdürlükleri bünyesinde çok ivedi, memur norm çalışması yapılarak sıkıntıların giderilmesi ve yeterli sayıda memur normunun ilave edilmesi.
Yine bu birim bünyesinde, Bimer, İnfo müşteri şikayetleri, Araç takip sistemi kontrolü, tebligat, taahhütlü, kargo, kurye, gönderilerinin teslimlerine ilişkin kontroller, CHS, KEP kontrolleri için ayrı bir kontrol birim normunun oluşturulması,
MADDE - 29 İZİN VE RAPOR KARŞILIĞI PERSONEL TAHSİSİ
PTT İl Merkezlerinde izin ve rapor karşılığı memur ve dağıtıcı personel normlarının oluşturulması, kurumsal hizmetlerin aksatılmadan yürütülmesi bakımından ve personellerin moral motivasyonu açısından olumlu yönde katkı sağlayacaktır.
MADDE -30 İŞYERLERİNE SİLAHLI BASKIN NEDENİYLE YAPILAN HIRSIZLIKLARIN DAHİLİ SİGORTA FONUN’DAN KARŞILANMASI,
PTT Merkez ve Şubelerinde yaşanan ve kamera kaydı ile sabit olan hırsızlık olaylarında çalınan paraların memurun zimmetine alınmadan Dahili Sigorta Fonundan karşılanması,
MADDE- 31 ŞUBE MESAİLERİNİN KIŞ AYLARINDA 16.30’A ALINMASINI,
Kış aylarında havanın erken kararması, ve güvenlik görevlisinin bulunmaması nedeniyle PTT Şubelerinin kış aylarında tahsilat işlemlerini 16.30’da sonlandırması memurların can ve mal emniyeti bakımından önem arz etmektedir. Sendikamıza gelen çok sayıda şikayetlerde birçok şubenin ıssız cadde ve sokak aralarında olduğu, bazı şubelerin tek memur ile çalıştığı, bilhassa bayan memurların hayatlarından endişe ettikleri yönünde şikayetler alınmıştır.
Güvenlik görevlisi bulunmayan şubelerimizin mesai saatlerinin 16.30’da sonlandırılması çalışanların can ve mal emniyeti bakımından önem arz etmektedir.
MADDE-32 PERSONEL SIKINTISI ÇEKİLEN İLLERİMİZE MEMUR VE DAĞITICI NORM KADROLARININ DOLDURULMASI.
Özellikle yeni Büyükşehir olan illerimiz ve diğer illerimizde oluşan yeni norm kadrolarının ivedilikle doldurulması ve kontrolörler ile sendikaların birlikte düzenleyip mütabık kaldıkları norm kadro ve cihetlerin Genel Müdürlüğünüz tarafından değiştirilmeden uygulamasına geçilmesi.
MADDE-33 PERFORMANS ÜCRET
PTT AŞ yasasında İdari Hizmet Sözleşmeli personele verileceği bildirilen performans ücretleri, kriterleri adaletli olarak belirlenmek şartı ile bir an önce ödenmeye başlanmalıdır. Söz konusu personelin ücreti giderek düşmeye başlamıştır. Aynı işi yapan personeller arasındaki bu ücret farkının, öncelikle performans ücreti ile giderilmeye çalışılması önem arz etmektedir.
Madde-34 VEZNEDARLARIN ÖZLÜK HAKLARININ ARTTIRILMASINI
Veznedarlar kendi asli görevleriyle birlikte memur norm eksikliği nedeniyle gişelerde çalışmakta, birçok merkezde müdür normu olmadığından müdür vekaletine bakmalarına rağmen herhangi bir ek ücret alamamaktadırlar. Bir yıl ve üzeri müdürlüğe vekalet eden veznedarların altı yıl veznedarlık yapmaları halinde müdür sınavına katılmalarının sağlanmasını, gişe personeline verilen 50 tl ek zammın verilmesini.
MADDE-35 BURSA PTT BAŞMÜDÜRLÜĞÜ
1- PTT AŞ Genel Müdürlüğü personel norm belirleme kriterlerinin değiştirilerek yeni norm kadrolarının oluşturulması, yeni oluşturulan norm ve kadrolara personel atamalarının yapılması, buna göre;
a-Posta dağıtımı ile ilgili normlar belirlenirken Bursa’nın demografik yapısında meydana gelen değişimleri, fiziki ve coğrafi yapıları, ekonomik durumlarından ziyade, gönderi adeti başına kadro tahsis edildiği bu durumunda bir yerleşim yerinin en uzak yerine dahi 1 mektup götürmeyle daha fazla mektup götürme arasında bir fark olmadığı, yani posta dağıtıcısının her halükarda o bölgeye gitmek zorunda kaldığı, CİS sistemi ile bunun belirlenemeyeceği,
b-İlçelerde bir posta dağıtıcısının 2 veya 3 cihetin postasını dağıtmak zorunda kaldığı dikkate alınmalıdır.
2- Cihetlerin şimdiki hali ile ayarlaması kalmamıştır. Bursa sürekli büyüdüğünden bu konuda bizlere çalışanlarımız tarafından sürekli yakınmalar gelmektedir. Yaptığımız incelemelerde bu durumun nedenlerinin Genel Müdürlüğünüzün belirlemiş olduğu dağıtım kriterleri ve cihet ayarlamalarında dikkate alınması gereken uygulamaların bazı durumları kapsamadığı ve ilgili görevliler tarafından yapılan işlemlerin bilimsellikten uzak olduğu ve masa başında yapıldığı bilinmektedir.
Cihet ayarlamalarında ve uygulamada yaşanan sıkıntıların giderilmesi için;
a ) Bölgenin coğrafi, fiziki, demografik yapısını göz önünde bulundurarak parselizasyon yapılması,
b ) Personelin hastalık ve izin durumları, teknik olanaklar dikkate alınmalı,
c ) Görevlilerin sahaya inerek yerinde inceleme ve gözlem yaparak cihet parseli yapmasının sağlanması için gerekli tedbirlerin alınması,
d ) Bursa’da cihet ayarlaması yapılması için bir komisyon oluşturulmalı, oluşturulacak komisyonda genel yetkili sendikanın temsilcilerinin bulunması, komisyonda sendikanın karar vericilerden biri olması ve cihet parseli yapılabilmesi için komisyonun oy birliği ile karar vermesinin sağlanması, sorunu çözecektir.
- Uygulanan kış mesaisi döneminde Osmangazi ve Yıldırım Bölgelerinin bir kısmı ile İnegöl Alanyurt ve Yenice Şubesi, Gemlik’te Kurşunlu ve Küçükkumla Şubelerinin akşam mesaisinin 16:30’da sonlandırılması büyük önem arz etmektedir. Yıldırım bölgesinde (Değirmenönü, Vakıf, Samanlı, Yavuz Selim ve Ankara Yolu altında kalan şubelerde) personelimiz soygunlara karşı tedirginlik içerisindedir. Kış mesaisi döneminde akşam 16:30 kapanmasını talep etmekteyiz.
MADDE-36 İZMİR PTT BAŞMÜDÜRLÜĞÜ
· İzmir’de kreş açılması
· Dağıtım hizmetlerinde kullanılan motosikletlerin çok eski ve zaman zaman arızalandığı ve dağıtım hizmetlerin aksadığını. Söz konusu motosikletlerin acilen yenilenmesi gerektiğini.
· Dağıtım normlarının yerinde ve yeniden incelemesinin masa başında değil araziye çıkılmak suretiyle dağıtıcı sorunları da göz önünde bulundurularak yapılmasını
· Daha önce yapılan norm çalışmalarında sendikamızın itirazı şerhine rağmen dikkate alınmamıştır. Norm incelemelerinde sendikamızın görüşünün de dikkate alınmasını
· Posta İşleme ve Kargo İşleme Müdürlüğü hizmet binasının fiziki yapısının çok kötü olduğunu, çalışanların çalışma ortamının uygun olmadığını.
MADDE-37 SİVAS PTT BAŞMÜDÜRLÜĞÜ
· Dağıtıcı işgücü tespiti ,cihet çalışmaları için oluşturulacak komisyona Sendika temsilcisi, posta şefi , Başdağıtıcı ve tecrübeli dağıtıcıların katılımı sağlanmalıdır.
· PTT Şubelerinin PTT Bank konseptine uygun olarak modernize edilmesine rağmen Posta İşleme Merkezinin tadilatı yapılmamaktadır.
· PİM ve Gelen Giden servislerinin havalandırmaları yenilenmelidir.Temiz ve sağlıklı bir hale getirilmelidir
· Kışın Hava şartları çok ağır geçtiğinden motosiklet kullanımı personellerin sağlığını olumsuz yönde etkilediğinde motosikletlerin yerine araç tahsisinin yapılmasını
· Merkezlerimizde Müdür olmaması nedeniyle sürekli veznedarlar Müdürlüğe, bir memurda veznedarlığa vekalet etmektedir. Özellikle 4. Sınıf merkezlerde 1 veya 2 memur bulunmaktadır. Bu husus da gerekli önlem alınarak bu gibi yerlere memur takviyesinin yapılmasını
· Unvan yükselme yönetmeliğinde memur olmak için 4 yıllık fakülte mezunu olma zorunluluğu varken , 4 yıllık fakülte mezunu şefler olmasına rağmen , lise mezunu Şeflerin kısım müdürlüklerine vekalet etmeleri engellenmelidir.
· Köy dağıtıcıları havale, maaş ve ödemeli koli paraları taşımakta olup dağıtıma tek başına çıkmaktadır. Bu şekilde dağıtım yapan personellerimizin güvenliğinin sağlanmasını , mümkün olmadığı takdirde havale ve maaş ödemelerinin dağıtıcı marifetiyle değil merkezden yapılmasını.
MADDE-38 VAN PTT BAŞMÜDÜRLÜĞÜ
· Dağıtım cihetlerinin büyük olması ve personel yetersizliğinden dolayı yaşanan sıkıntıları gidermek için geçici görevlere son verilmesini