BİRLİK HABER-SEN BAŞKANLAR KURULU SONUÇ BİLDİRGESİ
1. Birlik Haber-Sen Genel Merkezi Yönetim Kurulu Üyelerinin, Denetleme, Disiplin Kurulu Üyelerinin, Şube Başkanlarının ve İl temsilcilerinin tamamının katılımı ile hizmet kolu çalışanlarının hak ve menfaatlerini korumak; nerede bir mazlum ve mağdur var ise yanında olmak adına birlik, beraberlik içerisinde yıkılmaz bir duvar gibi bugün ve gelecekte elbirliğiyle hareket edecektir.
2. Ülkemizin ve milletimizin bekası, istikrarın devamı, ekmeğin büyümesi, Vatan ve İslam karşıtlarının karşısında dik durulmasının devamı, koalisyon hükümetlerinin yaşattığı sıkıntılarla bir daha karşı karşıya gelinmemesi adına 15 Temmuz ve öncesinde yaşanan bir çok olayda nasıl bir araya gelip başta FETÖ terör örgütü darbe girişimi olmak üzere tüm müdahalelere karşı dimdik bir duruş gösterildiyse, bugünde 16 Nisan’da yapılacak Anayasa referandumunda Memur-Sen Konfederasyonu ile birlikte EVET diyecektir.
3. 4688 sayılı kanunda Grevli Toplu Sözleşme hakkı olmamasına rağmen, ILO sözleşmeleri ve denetim organları kararlarına göre memurların grev ve toplu eylem hakkı vardır. Grev hakkının işçi veya memur olmakla bir ilişkisi de yoktur. Çünkü, sözleşmelerde geçtiği adıyla, bütün dünya memur-sözleşmeli-İşçi-taşeron vs. gibi çalışanların tamamından bahsetmektedir. Bu düzenlemenin 4688 sayılı kanuna girmesi ve bu konuda Anayasada düzenleme yapılmalıdır.
4. Hizmet kolumuzda bulunan PTT A.Ş., TRT, BTK’ da görev yapan personeller ağır gelir vergisi yükü altında ezilmektedir. Personellerin üzerinden bu yükün kaldırılması gelir vergisinin adil ve kabul edilebilir düzeye çekilmesi için Gelir Vergisinin % 15’ e sabitlenmesi çalışmalarına başlanmalıdır.
5. Basın Yayın ve İletişim hizmet kolunda Genel Yetkili Sendika olan Birlik Haber-Sen, taşeronlaşmaya ve her türlü ucuz iş gücüne karşıdır. Hizmet kolumuzdaki kurumlarda uygulanan taşeronlaşmaya bir an önce son verilmeli ve tüm mevcut taşeronların kadroya geçirilmesi çalışmalarına hız verilmelidir.
6. PTT A.Ş.’de posta kabul ve dağıtım işleri asıl iş olarak kabul edilmekte ve bu işler kadro ayrımı yapılmadan Taşeron, İdari Hizmet Sözleşmeli, İşçi, 399’ lu ve 657’li personeller tarafından Eşit İş olarak yapılmaktadır. Bu durumda eşit yapılan işin olduğu yerde, kadro ayrımı yapılmadan unvanlara göre eşit ücret ve eşit özlük hakları tüm personele uygulanmalıdır.
7. Hizmet kolumuzda çalışan tüm personellerin iş güvencesi kırmızıçizgimiz olarak kabul edilmeli ve tüm personelin İş Güvencesine zarar verecek tüm yönetmelik, uygulama ve genelgelerden bir an önce vazgeçilmelidir. Özellikle PTT A.Ş.’ de görev yapan İdari Hizmet Sözleşmeli Personellerin İş Güvencesi ile ilgili olarak akıllarda soru işareti bırakan 101. maddenin kaldırılması için gerekli çalışmaların başlatılması gerekmektedir.
8. 2013 yılında yürürlüğe giren 6475 sayılı Posta Hizmetleri Kanun çalışmaları yapılması esnasında PTT A.Ş. çalışanlarının İdari Hizmet Sözleşmesine geçmeye zorlanmayacakları; unvan yükselmelerinde İHS şartı aranmayacağı yönünde bir düzenleme yapılmış olmasına rağmen PTT A.Ş. son zamanlarda yapmış olduğu yönetmelik çalışmalarında 399’lu personellerin unvan yükselmelerini engelleyici çalışmalar yapmaktadır. Personeli İdari Hizmet Sözleşmesine geçmesine zorlayan her türlü uygulamadan bir an önce vazgeçilmelidir.
9. İllerin demografik yapısında oluşan değişiklikler sonucunda artan nüfus yoğunluğu, yapılan yeni anlaşmalar neticesinde artan işlem hacmi, yeni iş yerlerinin açılması, gönderilerin gün artı teslimli olmasının zorunluluğu sonucunda iş yoğunluğunda olağanın üstünde artış yaşanmaktadır. İş yoğunluğunda yaşanan artışa rağmen personel sayısının yeteli seviyede artırılmaması ve norm kadrolarına düzenleme yapılmaması sonucunda personel üzerinde amirler tarafından iş baskısı oluşturulmaktadır.
Bu durumun düzeltilmesi için :
a) Performans puanına göre belirlenmesine karar verilen norm kadro tespitinden vazgeçilip dağıtımın veya kabulün yapıldığı iş yerlerinde ve bölgelerde iş gücünü tespit etmek için konunun uzmanı olan kurum, kuruluşlar veya üniversiteler aracılığı ile iş gücü tespiti ve norm çalışmaları yapılmalıdır.
b) Tespit edilen norm kadrolara göre kurumun ihtiyacı olan oranda personel alımlarına devam edilmelidir.
c) Kurum yöneticileri tarafından personel üzerinde oluşturulan baskı ortamına bir an önce son verilmelidir.
10. Birlik Haber-Sen, Basın, Yayın ve İletişim Hizmet Kolunda Genel Yetkili Sendika olması nedeniyle çalışanları ve kurumları ilgilendiren kararlarda daha doğruya ve güzele ulaşmak adına katılımcı demokrasinin gereği olarak Genel Yetkili sendikanın görüş, talep ve önerilerini dikkate alınmalıdır.
11. Kurumlar personelin yaptığı iş ve işlemlerle ilgili olarak ödül ve ceza sistemini uyguladığından yapılan işin daha hızlı sonuca ulaşabilmesi, personele araç eksikliğinden dolayı yapamadığı iş için ceza verilmesinin engellenmesi için kurum gerekli araç ve gereçleri temin etmek ve personelin kullanımına sunmak zorundadır. Bu nedenle PTT A.Ş.’de görev yapan dağıtıcıların motosiklet, araç ve kıyafet sorunu bir an önce çözülmelidir.
12. PTT A.Ş.’de uygulanan performans sistemi uygulamasında uygulanan katsayıların yeniden gözden geçirilerek daha fazla personelin performans alması sağlanmalı ve performans alan personelinde ücretlerinin zamanında ödenmesi için gerekli alt yapı çalışmalarının bir an önce sonuçlandırmalıdır.
13. PTT A.Ş. bünyesindeki PTT Merkezlerinde geçtiğimiz yıllarda 24 saat mesai uygulaması yapılmaktaydı. Bu durum Kuruma kar getirme yerine zarar getirmeye başlayınca mesai önce 23.00’e sonra 20.00’ye ve son olarak 17.30’a çekildi. Yeni başlayan bir uygulama ile bazı merkezlerde vardiyalı olarak mesai saati 19.00’a kadar uzatılmıştır. Veznedarların hesap devirlerinde problem yaşaması ve PTT Merkezlerinde tutulan istatistiklerde halkın bu saatleri tercih etmediği göz önüne alınarak vardiyalı mesai sisteminden bir an önce vazgeçilmelidir.
14. PTT A.Ş.’ye Evrensel Posta Hizmetlerinden aktarılan paydan iş yoğunluğuna göre personellerin tamamına belirli oranlarda pay verilmelidir.
15. 2016 – 2017 yıllarını kapsayan toplu sözleşme görüşmelerinde kanuni düzenleme yapılması için karar altına alıp imza attığımız dağıtıcıların emeklilik yaşının 55’ ten 60’ a çıkarılması ve Fiili Hizmet Tazminatı ( Yıpranma ) haklarının verilmesi için PTT A.Ş. nezdinde de çalışmalara başlanılması gerekmektedir.
16. PTT A.Ş.’ nin bu gün tüm ülke genelinde 4.500’ ün üzerinde iş yeri ve şubesi bulunmaktadır. PTT’ nin gelişim ve büyüme trendi içerisinde şube ve merkez sayısının hızla artırılma çalışmaları da yapılmaktadır. Bu artışın suni olmaması, iş ve iş yeri güvenliliğin sağlanması, müşteri memnuniyeti ve kurumun maksimum fayda sağlayabilmesi için;
a ) PTT A.Ş. nezdindeki tüm şubelerde güvenlik görevlisi bulundurulmalı
b ) Tüm şubelerde en az iki personel çalıştırılmalı
c ) Cumartesi çalışması olan tüm PTT iş yerlerinde personelin tamamının gelmesi zorunlu olmamalı bu iş yerlerinde Cumartesi çalışmak isteyen personel görevlendirilmelidir.
17. Yetkili olduğumuz TRT’de 2016 yılı Kasım ayında sendikamız ve TRT arasında gerçekleştirilen Kurum İdare Kurul toplantısında personeli ilgilendiren bir çok anlaşmaya varılmış fakat kurum, hem toplantı sonucunu ilan etmemiş hem de alınan kararları uygulamaya sokmamıştır. Bu nedenle TRT Genel Müdürlüğü Kurum İdare Kurul toplantı tutanaklarını ilan edip, varılan anlaşmaları da bir an önce uygulamaya koymalıdır.
18. TRT Genel Müdürlüğü bünyesin de çalışan personellerin almış oldukları ücretler arasında ciddi farklılıklar vardır, bu farklılıkların giderilmesi için yeni bir SKALA düzenlemesi yapılmalıdır.
19. TRT Genel Müdürlüğü bünyesinde birçok unvan ve kadro bulunmaktadır. Bu unvan ve kadroların fazla olması personel içerisinde iş barışının bozulmasına neden olmaktadır. Bunun düzeltilmesi için kadrolarda sadeleştirilmeye gidilmesi ve personele bu sadeleştirme işleminin en üst ücret grubunda toplanmış tüm personele bu üst SKALA grubundan ödeme yapılmalıdır.
20. TRT Genel Müdürlüğü bünyesinde en kısa zaman dilimi içerisinde unvan yükselme sınavları açılmalıdır.
21. TRT Genel Müdürlüğü personellerine verilen giyim yardımı ve ilave 100,00 TL’lerde yaşanan aksaklıklar giderilmelidir.
22. Yetkili olduğumuz Basın, Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğünde kurum yöneticileri ve idareciler sendika ile etkili düzeyde iletişim kurmamaktadırlar, bunun sonucu olarak personelin geleceğini ilgilendiren birçok uygulama telafisi mümkün olmayan sonuçlara neden olmaktadır. Bu nedenle Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğünün yaptığı demokrasi dışı bu yaklaşıma son vermelidir.
23. 2016-2017 yılını kapsayan toplu sözleşmelerde “Bakanlık ve merkez teşkilatlarında çalışan personele servis hizmeti verilir” denilmesine rağmen Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü bu uygulamayı hayata geçirmemiştir. Servis uygulamasının tüm personele uygulanması için Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü çalışmalarını başlatmalıdır.
24. Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğünde çalışan personellerden aynı unvana sahip olmalarına rağmen 14 Ocak 2012 tarihinde yürürlüğe giren 666 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin getirdiği olumsuz sonuçlar neticesinde Mütercim- Şube Müdürü Kadrolarında görev yapmakta olan personellerin almış oldukları maaşlarda haksızlığa sebebiyet verdiği saptanmış olup, bu mağduriyet sendikamız ile Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğünce yapılan Kurum İdare Kurulu toplantılarında gündeme getirildiği halde bu mağduriyetlerin giderilmesi için gerekli çalışmaların başlatılmadığı tespit edilmiş olup bu konuda gerekli çalışmaların başlatılmasının gerekliliği bir kez daha ortaya çıkmıştır.. Yine Haber Dairesi Başkanlığında çalışmakta olan redaktör kadrosunda görev yapan personellerin ücret pozisyonlarının iyileştirilmesi için gerekli çalışmaların başlatılmasının uygun olacağı kanaati sendikamızda oluşmuştur
25. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu ve RTÜK’te çalışan personeller içerisinde 666 sayılı KHK’dan kaynaklanan ücret adaletsizlikleri yaşanmaktadır. Bu durumun düzeltilmesi için her iki kurumda çözüm yönünde irade gösterme adına çalışma başlatması gerekmektedir.
26. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunda personellerin yaşadığı servis probleminin ivedilikle çözülmesi gerekmektedir.
Sendikamız; bu güne kadar olduğu gibi bundan sonrada Kurumlarımızın gelişmesi, büyümesi milletimize daha kaliteli hizmet verebilmesi için Çalışanlarımızın da sosyal, özlük, ekonomik, huzur ve refah seviyelerini artırması gerektiği inancındadır.
Genel Yetkili sendika olarak tüm organlarımızla yukarıda belirtiğimiz bütün hususların çözümü noktasında mücadelemizin sonuna kadar devam edeceğini tüm kamuoyu tarafından bilinmesini ister; hizmet kolumuzda ki çalışanlara, iş barışı ve huzurunun olduğu sağlıklı mutlu bol kazançlı günler dileriz.