BASIN YAYIN VE ENFORMASYON GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KURUM İDARE KURULU TOPLANTISI YAPILDI
29 Nisan 2013 tarihi itibariyle Genel Yetkili Sendika olarak Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü ile Kurum İdari Kurul toplantısını yaptık.
Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü’nü temsilen başkanlığında, Genel Müdür Yardımcısı Uğur Eroğlu, sendikamız adına Genel Başkan Yardımcıları Ömer Budak, Mevlüt Burgaç ve M.Cemal Çivi, Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü Kurum Temsilcimiz Aytemur Yıldır' ın katılımlarıyla toplantı yapıldı.
Yapılan toplantı da aşağıdaki konular görüşüldü. Sendikamızın bu taleplerin takipçisi olacağını bilmenizi ister çalışmalarda başarılar dileriz.
KURUM İDARİ KURUL TOPLANTISI GÜNDEM KONULARI
1-) Şube Müdürü ve Şef Kadroları İçin Görevde Yükselme Teknik Kadrolar İçin de Unvan Değişikliği Sınavı Açılması
Bilindiği üzere Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü Teşkilat Kanununda yapılan değişiklikler neticesinde Genel Müdürlüğün taşra ve yurtdışı teşkilatlarında yeni birimler açılmış olup, taşra teşkilatında mevcut bulunan ve yeni kurulan İl Müdürlükleri bünyesinde nitelikli (Genel Müdürlüğü tanıyan, işleyişi bilen, işe hâkim) personele ihtiyaç bulunduğu aşikârdır.
Genel Müdürlüğün taşra teşkilatında münhal bulunan yaklaşık 10 adet Şube Müdürü kadrosu için Genel Müdürlüğün merkez teşkilatı emrinde görev yapan personel arasında birçok müspet aday bulunmaktadır. İlgililer Genel Müdürlüğün çeşitli birimleri emrinde uzun yıllardır görev yapmakta olup, söz konusu taşra Şube Müdürü kadrolarının; Genel Müdürlüğün son yıllarda yapılan atılımlar neticesinde hayli önem kazanan misyon ve vizyonunu tanımayan, kurumun ihtiyaç ve önceliklerini bilmeyen kurum dışı atamalarla doldurulması yerine Genel Müdürlüğün içinden; kariyer, liyakat ve sadakat niteliklerine sahip, genç, dinamik ve işine hakim personellere bir fırsat sunulması önem arz etmektedir.
Diğer taraftan, Genel Müdürlüğün merkez ve taşra teşkilatında münhal bulunan Memur-Mütercim-Şef-Tekniker ve benzeri kadrolar için görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavı açılması ve kurum personelinin bu görevlere atanmalarının sağlanması görevde yükselme eğilim ve beklentisi olan personelin bu isteğini karşılaması bakımından yeterli olacaktır.
Ayrıca Yardımcı Hizmetler sınıfında kadrosu bulunan personelin Memur kadrosuna getirilmesi ile ilgili gerekli çalışmaların yapılması,
Bu durum çalışanlarınızın moral değerlerini yükselteceği gibi iş verimini de artıracağından kuruma olan aidiyet duygusunu da yüksek seviyede tutacaktır.
2-) Personel Servisi Tahsis edilmesi
Genel Müdürlük hizmet binasının bulunduğu yer itibariyle ulaşım imkanlarının kısıtlı olması ve tekstil bölgesi olması nedeniyle özellikle mesai saatlerinde hayli yoğun olması nedenleriyle kurum personelinin işe geliş ve gidişinde mağdur olduğu tespit edilmiştir. Bu itibarla personelin söz konusu mağduriyetinin giderilebilmesini teminen öncelikle servis tahsis edilmesi önem arz etmektedir.
3-) Personele Yönelik Yabancı Dil Kursu ve Hizmet İçi Eğitim Düzenlenmesi
Genel Müdürlüğün görev alanı ve hizmet konuları göz önünde bulundurularak, personelin kendini geliştirebilmesini ve verimliliğin artırılabilmesini teminen öncelikle yabancı dil kursları (yurt içi veya yurtdışında) düzenlenmesi ile personelin yaptığı işlere yönelik bilgi, verim ve motivasyonunu artırıcı hizmet içi eğitim programlarının düzenlenmesi önem arz etmektedir.
4-) 15 Ocak 2012 tarihinden önce kurumda görev yapmakta olan, kadro karşılığı sözleşmeli mütercimler ile bu tarihten sonra kurumda görev yapmakta olan mütercimler arasındaki ücret adaletsizliğinin giderilmesi
15 Ocak 2012 tarihinden önce kurumda görev yapmakta olan, kadro karşılığı sözleşmeli mütercimler ile bu tarihten sonra kurumda görev yapmakta olan mütercimler, tamamen aynı niteliklere sahip olmakta ve aynı hizmeti yapmakta olmalarına rağmen 15 Ocak 2012 tarihinden önce ve sonra görev yapanlar arasında yaklaşık 1000-1200 TL civarında ücret farkı bulunmaktadır. Bu mağduriyetin giderilmesi için gerekli çalışmaların ve düzenlemelerin yapılması, ayrıca redaktörlerin maaşlarında da gerekli düzenlemelerin yapılması.
5-) Kreş İhtiyacı
Kurum çalışanlarının çocuklarının yararlanabilmesi için kuruma kreş açılması, açılan kreşe de Eğitim Fakültelerinin Okul Öncesi ve Çocuk Gelişimi Fakültelerinden mezun öğretmenlerin görevlendirilmesi ve kreşin çalışma saatlerinin sabah 07:30 ile akşam 18: 00 arasında tutulmasının sağlanması,
6- ) Yeni Hizmet Binası Alınması
Mevcut hizmet binasının kiralık ve küçük olması nedeniyle en az 15.000 m² lik kullanım alanına sahip hizmet binasının satın alınması,