BASIN YAYIN VE ENFORMASYON GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÇALIŞANLARININ DİKKATİNE
BASIN YAYIN VE ENFORMASYON GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İLE YAPILAN KURUM İDARİ KURUL TOPLANTISI İÇERİĞİ VE TALEPLERİMİZ.
Sendikamız Birlik Haber-Sen, Haziran 2012 tarihi itibariyle siz çalışanların vermiş olduğu Yetkiye dayanarak 31/10/2012 tarihinde Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü ile Kurum İdari Kurul toplantısını yapmıştı.
BYEGM Genel Müdürlüğü’ nü temsilen Sn.Murat KARAKAYA başkanlığında, Genel Müdür Yardımcısı Uğur EROĞLU, Birinci Hukuk Müşaviri Mustafa ÖZDEN, İnsan Kaynakları Daire Başkanı Mehmet ÜNVER, Özel Kalem Müdürü Gökhan CİVAN sendikamız adına ise Genel Başkanımız Şinasi GÜLCÜOĞLU, Genel Sekreterimiz Gürbüz İNALTEKİN, Genel Mevzuat ve Toplu Görüşme Sekreterimiz Mevlüt BURGAÇ, Genel Eğitim ve Dış ilişkiler Sekreterimiz M.Cemal ÇİVİ ve BYEGM Kurum Temsilcimiz Aytemur YILDIR' ın katılımlarıyla toplantı yapılmıştı.
BYEGM Kurumu çalışanlarına ait sorunların ve çözüm yollarının ele alındığı toplantı oldukça verimli geçmiş ve toplantıya ilişkin detaylı bilgi ve taleplerimiz yazımızın ekindedir.
Vermiş olduğunuz desteğe teşekkür eder, farklı bir sendikal konseptin, vizyoner bir sendikal anlayışın bundan sonraki süreçte iş kolumuza damga vuracağını bilmenizi isteriz.
Yapılan Kurum İdare Kurulu Toplantısının BYEGM Kurumu adına hayırlara vesile olmasını dileriz.
KURUM İDARİ KURULU TALEPLERİMİZ
1-) Şube Müdürü Kadroları İçin Görevde Yükselme Sınavı Açılması
Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü Teşkilat Kanununda yapılan değişiklikler neticesinde Genel Müdürlüğün taşra ve yurtdışı teşkilatlarında yeni birimler açılmış olup, taşra teşkilatında mevcut bulunan ve yeni kurulan İl Müdürlükleri bünyesinde nitelikli (Genel Müdürlüğü tanıyan, işleyişi bilen, işe hâkim) personele ihtiyaç bulunmaktadır.
Genel Müdürlüğün taşra teşkilatında münhal bulunan yaklaşık 10 adet Şube Müdürü kadrosu için merkez teşkilatı emrinde görev yapan kıdem, tahsil ve vizyon gibi niteliklere haiz ve taşra teşkilatında idarecilik yapabilecek personelden bu kriterlere uygun olanların yapılacak kurum içi sınavla bu görevlere atanmalarının sağlanması görevde yükselme eğilim ve beklentisi olan personelin bu isteğini karşılaması bakımından yeterli olacaktır.
Bu durum çalışanlarınızın moral değerlerini yükselteceği gibi iş doyumunu artıracağından kuruma olan aidiyet duygusunu da yüksek seviyede tutacaktır.
2-) Personel Servisi Tahsis Edilmesi
Genel Müdürlük hizmet binasının bulunduğu yer itibariyle ulaşım imkanlarının kısıtlı olması ve tekstil bölgesi olması nedeniyle özellikle mesai saatlerinde trafiğin yoğunluğu kurum personelinin işe geliş ve gidişlerinde sıkıntıya neden olmaktadır.
Bu itibarla personelin söz konusu mağduriyetinin giderilebilmesini teminen tüm personellerin yararlanacağı şekilde servis tahsis edilmesini,
3-) Kurum Personeline Basın ve Enformasyon Uzman Yardımcılığına Geçiş Hakkı Verilmesi
Genel Müdürlüğünüzün teşkilat ve görevlerini belirleyen 231 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede 2011 yılında yapılan değişiklikler neticesinde tahsis edilen Basın ve Enformasyon Uzmanı ve Uzman Yardımcısı kadrolarına atanabilmek için Genel Müdürlük personeline öncelik sağlanması ve belirli bir miktar kontenjan açılarak KPSS’den muaf tutulması. Mevcut hazırda memur kadrolarında görev yapan personelin söz konusu görevlere bir sınav neticesinde atandığı ve yıllar itibariyle Genel Müdürlüğün değişik birimleri emrinde konularında uzmanlaştıkları göz önünde bulundurulması gerekmektedir.
Ayrıca birçok kurum (Gelir İdaresi Başkanlığı, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı) bu hakkı personeline tanımakta olup, Genel Müdürlüğünüzün fedakarca çalışan personeline de böyle bir hakkı vermiş olması kurum çalışanlarının kuruma olan aidiyet duygusunu daha da güçlendirecek, iş moral ve motivasyonlarını artacaktır.
4-) Personele Yönelik Yabancı Dil Kursu ve Hizmet İçi Eğitim Düzenlenmesi
Genel Müdürlüğün görev alanı ve hizmet konuları göz önünde bulundurularak, personelin kendini geliştirebilmesini ve verimliliğin artırılabilmesini teminen öncelikle yabancı dil kursları (yurt içi veya yurtdışında) düzenlenmesi ile personelin yaptığı işlere yönelik bilgi, verim ve motivasyonunu artırıcı hizmet içi eğitim programlarının düzenlenmesi,
5-) Kafeterya veya Dinlenme salonu ihtiyacı
Bilindiği üzere Genel Müdürlük hizmet binasında personelin dinlenebileceği, misafirlerini ağırlayabileceği bir ortam bulunmamaktadır. Konunun çözüme kavuşturulabilmesini teminen birinci katta bulunan terasta kafeterya ve dinlenme salonu yaptırılmasını.
6-) Kreş ihtiyacı.
Kurum çalışanlarının çocuklarının yararlanabilmesi için kuruma kreş açılması, açılan kreşe de Eğitim Fakültelerinin Okul Öncesi ve Çocuk Gelişimi Fakültelerinden mezun öğretmenlerin görevlendirilmesi ve kreşin çalışma saatlerinin sabah 07:30 ile akşam 18: 00 arasında tutulmasının sağlanması,
7 - ) Yeni Hizmet Binası Alınması
Mevcut hizmet binasının kiralık ve küçük olması nedeniyle en az 15.000 m² lik kullanım alanına sahip hizmet binasının satın alınması,