2018'in Son KPDK'sı Gerçekleştirildi
Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, sorunların üstesinden gelmek için KPDK'nın üst düzey sorumluluk almasının önemli olduğunu belirterek, oluşturulacak alt komisyonlarla çözümlerin hızlandırılması gerektiğini vurguladı. Yalçın, genel talepleri de sıraladı.
2018'in son Kamu Personeli Danışma Kurulu (KPDK) toplantısı, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk, Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, Birlik Haber-Sen Genel Başkanı Ömer Budak, Genel Başkan Yardımcıları Mevlüt Burgaç ve Ahmet Karagöz ile Bakanlık bürokratları, Memur-Sen'e bağlı sendikaların başkanları ve yönetim kurulu üyeleri, diğer konfederasyonlardan temsilciler ve uzmanların katılımıyla Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nda yapıldı.
Yılın son KPDK toplantısında, gündemdeki maddeler üzerine istişareler gerçekleştirildi.
Toplantıda Yalçın, Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi sonrası gerçekleştirilen ilk KPDK'nın gündemli olarak toplanmasının gerekliliğini vurguladı.
Yılın son KPDK'sında önemli mesafeler kat edilebileceğini kaydeden Yalçın, KPDK'nın önemli sorumluluklar almasının gerekliliğini vurgulayarak, oluşturulacak alt komisyonlarla sorunların çözümünün hızlandırılması gerektiğinin de altını çizdi.
Daha sonra Yalçın, " KAMU PERSONELİ DANIŞMA KURULU GENEL TEKLİFLERİ"i sıraladı.
KAMU PERSONELİ DANIŞMA KURULU GENEL TALEPLER
1) Sağlık Bakanlığı’nda 4/B statüsünde çalışan sağlık çalışanlarına 676 sayılı KHK ile verilen kadro hakkının, Anayasa’nın eşitlik ilkesi gereğince diğer kamu kurumlarında çalışan sözleşmeli personele de verilmesi,
2) Eşit işe eşit ücret ilkesinden hareketle, şube müdürü ve şef gibi kadrolara ait mali hakların, Adalet Bakanlığı için yapılmış olan belirlemeler esas alınarak düzeltilmesi. (Özel hizmet tazminatının Adalet Bakanlığındaki şube müdürleri için %175, diğer kurumlarda %135, Adalet Bakanlığı’ndaki şefler için %120 diğer kurumlarda %70 uygulanıyor olması.)
3) Özel Hizmet Tazminatının emekli keseneğinin hesabına dâhil edilmesi ile ilgili yansıtma oranının belirlenmesindeki adaletsizliğin giderilmesi veya 3600 ek göstergenin altında olan tüm kamu çalışanlarına 3600 ek gösterge verilmesi.
4) 6245 Sayılı Harcırah Kanununa göre göreve giden personele ilave konaklama ücreti ödemesindeki 10 gün sınırlamasının kaldırılması.
5) Emeklilik ikramiyesinin hesabında bir tam yıldan eksik olan sürelerin, işçilerin kıdem tazminatında olduğu gibi kıst olarak hesaba dâhil edilmesi.
6) 399 sayılı KHK'nin eki I ve II Sayılı Cetvele tabi personelden, daha üst unvan ve pozisyondaki görevlere vekâlet edenlere, geçici veya tedviren görevlendirilenlere; ücretlerinde bir azalma oluşturmaması kaydıyla vekâlet ettikleri, geçici veya tedviren görevlendirildikleri kadro ve pozisyona ait mali ve sosyal hakların ödenmesi (vekâlet ücreti)
7) 657 sayılı DMK’da sicil uygulaması kaldırıldığından, 399 KHK II sayılı cetvelde çalışan sözleşmeli personelin temel ücret tutarlarında bir defaya mahsus olmak üzere %8 oranında artış yapılarak sözleşmeli personel açısından da sicil ve başarı değerlendirmesi uygulamasına son verilmesi.
8) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 104. Maddesinin C bendinin aşağıdaki şekilde yeniden düzenlenmesi.
“ C) (A) ve (B) fıkralarında belirtilen hâller dışında, merkezde atamaya yetkili amir, ilde vali, ilçede kaymakam ve yurt dışında diplomatik misyon şefi tarafından, birim amirinin muvafakati ile bir yıl içinde toptan veya bölümler hâlinde, mazeretleri sebebiyle memurlara on gün izin verilebilir. Zaruret hâlinde öğretmenler hariç olmak üzere, aynı usûlle on gün daha mazeret izni verilebilir. Bu takdirde, ikinci kez verilen bu izin, yıllık izinden düşülür.”
9) Özelleştirilen kurumlarda istihdam fazlası olarak nakle tabi personelin havuza alınmasındaki süre sınırının kaldırılması, özelleştirme sonrasında aynı iş yerinde çalışmaya devam edenlere de kamuya geri dönüş hakkı verilmesi.
10) 4/B’li personelin izinlerinin 4/A’lı personel gibi olması.
11) Emekli memurlara verilen aile yardımının devam etmesi.
12) 3713 sayılı kanuna göre atanan şehit ve gazi yakınlarının şahsa bağlı kadro çıkarılarak eğitim durumlarına göre unvanlara atanması.
13) Gelir vergisi kaynaklı maaş azalmalarının/ kayıplarının telafisi yıl boyunca gelir vergisi oranı %15’tir. Gelir vergisinin %15 oranı üzerinden kesintisi yapılması gereken durumlarda %15’i aşan kısım ilgili kamu kurum/ kuruluşu tarafından tazminat şeklinde karşılanır. 399 sayılı KHK’nın II sayılı cetvele tabi personelin maaşından yapılan gelir vergisi tutarı aylık ve yıllık bazda emsali devlet memuru maaşından yapılan kesintiden fazla olmaması.
14) Kamu görevlilerinin bakmakla yükümlü olduğu aile bireyleri ile birinci dereceden akrabalarının il içi veya il dışı hastalık ve tedavilerinde refakatçi oldukları sürece izinli sayılmaları.
15) Kamu kurumlarında iki yılda bir boş olan kadrolara Görevde Yükselme sınavının Devlet Personel Başkanlığı tarafından merkezi sistemle yapılması, unvan değişikliği sınavında sınava giren personel sayısı için yeteri kadar kadro varsa sınav yapılmadan eğitim durumlarına göre direkt atamalarının yapılması.
16) Kamu görevlilerine Ramazan ve Kurban bayramlarında bayram öncesi ödenen ilk maaşlarıyla birlikte en yüksek devlet memurun aylığının (ek gösterge dâhil) iki katı tutarında bayram ikramiyesi ödenmesi.
17) Kamu İktisadi Teşebbüsleri ve bağlı ortaklıklarında iç denetçi (KİT) unvanlı kadrolarda istihdam edilenlere; aynı dereceli kadrolarda çalışan 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa ekli (I) sayılı cetvelin I-Genel İdare Hizmetleri Sınıfı bölümünün (g) sırasında 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu hükümlerine göre atanan iç denetçilere, bakanlık iç denetçisine uygulanan mali ve sosyal haklar ve yardımlara ilişkin hükümler ile 10/2/1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanununun 33. maddesinin (b) fıkrası hükmünün aynen uygulanması.
18) Kamu İktisadi Teşebbüsleri (KİT) kurumları tarafından kamu çalışanlarına tahsis edilen kamu konutlarının (lojman) kira bedeline uygulanan katma değer vergisinin (KDV) kaldırılması.
19) Cumhurbaşkanlığı sistemiyle birlikte KİT’lerde teşkilatlanma konusunda yaşanan değişikliklerin ve Yüksek Planlama Kurulu’nun akıbetinin belirsizliğinin oluşturduğu sorunların çözümü, KİT’lerle ilgili personel mevzuatı ve personelin mali hakları konusunda karar, görüş oluşturacak kurumun/ kurulun/ yapının netleştirilmesi.
20) KİT’lerde 399 sayılı KHK’nin eki II Sayılı Cetvelde belirtilen sözleşmeli personelin fazla çalışma ücreti ödenmesinde 30 saat şeklindeki süre sınırının kaldırılması ve 30 saati aşan çalışmalara ya ücret ödenmesi ya da izin kullanılması imkanı sağlayan düzenleme yapılması, (Konuyla ilgili olarak Kamu denetçiliği Kurumu’na yapılan başvuru sonucunda Kurum tarafından tavsiye edilen karar doğrultusunda işlem tesis edilmesi)
21) Emekli kamu görevlilerine görev başında iken aldıkları sosyal yardımların (eş- çocuk yardımının) ödenmeye devam edilmesi
22) Özel Hizmet Tazminatı Yansıtma Oranı’nda artış yapılmak suretiyle emekli maaş ve ikramiyesi tutarlarında artış sağlanması
23) Kamu görevlilerinin öğrenim durumları itibariyle yükselebilecekleri derece ve kademelere ilerlemesini engelleyen derece- kademe sınırlaması uygulamasına son verilmesi, kamu görevlilerinin öğrenim durumları itibariyle yükselebilecekleri derece ve kademeye kadar yükselebilmesi,
24) KİT’ler bünyesinde görev yapanlar dahil- Sözleşmeli personelin izin hakları ile diğer sosyal haklarında kadrolu personel ile aralarındaki farkların lehe olacak şekilde kaldırılması
25) Ek ödeme konusundaki beklentilerin karşılanmasına ve mağduriyetlerin giderilmesine dönük çalışma yapılarak hızla sonuçlandırılması,
26) Kamu personel mevzuatında kariyer- liyakat sistemiyle uyumlu yaklaşımların esas alınması, kariyer ve liyakat ilkesiyle uyumlu olmayan mevzuat hükümlerinin ve uygulamaların yürürlükten kaldırılması,
27) Kamu yönetiminde beş yıllık görev süresinin üst görevlere atanmada yeterli görülmesi noktasında oluşturulan mevzuatın yeniden değerlendirilmesi,
28) Görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavları noktasında beklenti içerisinde olan personelin taleplerinin karşılanmasına imkan sağlayacak sınavların açılması, kadro ihdasının gerçekleştirilmesi,
29) Kamu personel sisteminde sıkıntı oluşturacağı tartışmasız olan performans, rotasyon gibi uygulamaların tartışılmasına ve/ veya bunlara ilişkin mevzuat çalışması yapılmasına dönük süreçlerden vazgeçilmesi,
30) Evden çalışma, yarı zamanlı çalışma gibi çalışma ve hizmet üretimine ilişkin tür ve tercihlerin esnek istihdam, güvencesiz istihdam gibi sonuçlara ulaştırmayacak şekilde insan temalı kamu hizmet sunumu hedefi üzerinden tartışılması, değerlendirilmesi.
31) 4/C istihdam türünün kaldırılmasına bağlı olarak 4/B statüsüne geçişi sağlanan kamu görevlilerinin öncelikle kadroya geçirilmesi, bu sonuç gerçekleştirilinceye kadar mevcut 4/B’li personelin yararlandığı tüm haklardan yararlandırılması ve saygın iş ile uyumlu olmayan sınırlama ve yasaklamalardan kurtarılması,
32) 4/B’ye geçişi sağlanan 4/C kapsamındaki personelin unvan, kadro ve mali haklarına ilişkin haklı taleplerinin toplu sözleşme sürecindeki tekliflerimiz doğrultusunda karşılanması
Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın’ın ardından sözü alan Birlik Haber-Sen Genel Başkanı Ömer Budak yaptığı konuşmanın ardından Basın, Yayın ve İletişim Hizmet Kolundaki taleplerini sıraladı.
KAMU PERSONELİ DANIŞMA KURULU BİRLİK HABER-SEN TALEPLERİ
1)GELİR VERGİSİ KESİNTİ ORANININ %15’İAŞMAYACAK ŞEKLİDE DÜZENLENMESİ
657 sayılı kanuna tabi çalışan memurların gelir vergisi matrahının hesabında kullanılan ücret kalemlerinden dolayı vergi dilimlerinden etkilenmemektedirler. Ancak 399 sayılı KHK'nın II sayılı cetveline tabi olarak çalışan personelin gelir vergisi matrahı hesabından brüt ücret miktarlarının tamamı dikkate alınarak aylık gelir vergisi kesintisi yüksek çıkmakta, aynı zamanda vergi dilimlerinde bir üst dilime 657 sayılı kanuna tabi çalışanlara göre bir üst vergi kesinti dilimine daha erken geçmektedir. Hatta 399 sayılı KHK'nın II sayılı cetveline tabi olarak çalışanların toplu sözleşme ile aldıkları zam miktarları, vergi dilimleri çok daha önce üst dilime geçtiğinden 4'üncü ve 5'inci aylardan itibaren kaybolmakta ve toplu sözleşme öncesi aldıkları maaşlarının da altına düşmektedir.
Bu nedenle, 399 sayılı KHK’ye tabi olarak çalışanların aylık gelir vergisi kesintilerinin % 15 oranı aşmayacak şekilde düzenlenmesini veya eline geçen net ücret üzerinden kesinti yapılarak mağduriyetlerin giderilmesini talep ediyoruz.
2)PTT A.Ş’ DE 399’ LU STATÜDE ÇALIŞANLAR SKALA DÜZENLEMESİ YAPILMASI
Yüksek Planlama Kurulunca,18/07/2017 tarihli ve 2017/T-8 sayılı kararı ile 21 Temmuz 2017 tarih ve 30130 sayılı resmi gazete de yayınlanan (ek 2) Kamu iktisadi teşebbüsleri ve bağlı ortaklıkları sözleşmeli personel ücret gruplarının yeniden tespit edilmesine ilişkin kararı doğrultusunda;
Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (II) sayılı cetvele dahil pozisyonlarına ilişkin Temel Ücret Gruplarının 5 gruptan 3 gruba düşürülmesi ile birlikte PTT A.Ş bünyesin deünvan ve kadrolarında çalışanların temel ücret grupları tablosunda tavan ücretleri yükseldiğinden skala düzenlemesi yapılabilmesi için uygun veriler oluşmasına rağmen, PTT’ A.Ş.’ ce bu güne kadar yazılı talebimize rağmen bu doğrultuda herhangi bir uygulama yapılmamıştır. Kamudaki diğer kurumlar bünyesinde KHK’ya tabi 399’lu çalışanları ilgilendiren ücret gruplarının yeniden düzenlenmesine ilişkin uygulamanın 01.012018’den itibaren uygulamaya konulmuş bulunmaktadır.
PTT A.Ş hizmet kolunda çalışan yaklaşık 18.000 çalışanı ilgilendiren,Temel Ücret Gruplarının 5 gruptan 3 gruba düşürülmesine ilişkin % 5 oranındaki skala düzenlemesinin yapılmasını sağlanmasını talep ediyoruz. Bu uygulama yapılması halinde,işgücü verimliliği ile çalışanların moral ve motivasyonunu olumlu yönde etkileyecektir.
3)PTT A.Ş BÜNYESİNDE GÖREV YAPAN DAĞITICI VE BAŞDAĞITICILARIN FİİLİ HİZMET ZAMMI
Madde 1- (1)Başdağıtıcı ve dağıtıcı olarak görev yapan personele aşağıda belirtilen oranlarda fiili hizmet zammı uygulanır:
Kapsamdaki Kapsamdaki Eklenecek
İşler/İşyerleri Sigortalılar Gün Sayısı
19)PTT Genel Müdürlüğü Başdağıtıcı, dağıtıcı 90
(Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinde Başdağıtıcı ve dağıtıcı unvanlarında çalışan sigortalıların prim ödeme gün sayılarına, çalışma sürelerinin her 360 günü için 90 gün, fiilî hizmet süresi zammı olarak eklenmesi.)
Gerekçe: PTT’nin temel hizmetlerinden birisini yerine getiren PTT Dağıtıcıları görevlerini cadde ve sokaklarda dolaşarak icra etmektedirler. İnsan gücüyle yapılan posta toplama ve dağıtım işlerinde çalışan ve işlerini her türlü iklim koşulunda tatil günleri ve bayramlar dahil yaya olarak gerçekleştiren dağıtıcılar asgari 10 kg. köy dağıtıcıları ise 30 kg.’a kadar çıkabilen posta maddeleri ile günlük çalışma sürelerinin en az beş saatini dağıtım alanında yaklaşık 5-6 km. yol yürüyerek görev yapmaktadırlar.
5434 sayılı TC Emekli Sandığı Kanununun kabul edildiği 1949 yılından beri, ülkemiz nüfusundaki yoğun artış, yerleşim birimlerinin yaygınlaşması ve yoğunlaşmasına sebep olmuştur. Bu sebeple, PTT Dağıtıcılarının çalışma şartları her geçen gün daha ağırlaşmış ve bunun doğal sonucu olarak çok daha çabuk yıpranan, yorulan ve sağlığını yitiren dağıtıcı personelin meslek hastalığına yakalanma ve malulen emekli olma oranı yükselmiş ve personel ilk fırsatta görevden ayrılmayı tercih eder hale gelmiştir.
Bu sebeplerle PTT dağıtıcılarına fiili hizmet zammı verilmesini, ayrıca emeklilik yaş haddinin 55 ten 60 yaşa çıkartılmasını talep ediyoruz.
4) PTT A.Ş BÜNYESİNDE ÇALIŞAN BAŞDAĞITICI VE DAĞITICILARIN ÇALIŞMA YAŞ SINIRININ YÜKSELTİLMESİ
25 Ağustos 2017 tarihinde resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren 2018-2019 yıllarını kapsayan toplu sözleşmede anlaşma metnin 11. Maddesinde, “5434 sayılı Kanunun 40. maddesinin birinci fıkrasının (ç) bendinin (IV) numaralı alt bendinde yer alan ”55” ibaresi “60” olarak uygulanır.” ibaresi yer almaktadır.
Halen uygulanmamış bulunan bu kararın PTT A.Ş’ ce yürürlüğe konularak uygulanmasını talep ediyoruz.
5) PTT A.Ş. BÜNYESİNDE 399 SAYILI KHK KAPSAMINDA GÖREV YAPAN DAĞITICILARA MEMURLUĞA GEÇİŞ HAKKININ VERİLMESİ
Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi'nde 399 sayılı KHK kapsamında en az 5 yıl görev yapmış ve 4 yıllık üniversite mezunu olan dağıtıcılar 2012 yılına kadar talep etmeleri durumunda 399 sayılı KHK kapsamında sınavsız olarak memurluğa geçiş yapabilmekte idiler. 2012 yılında yapılan yönetmelik değişikliği ile bu personel gerekli şartları taşımaları kaydı ile sınava tabi tutuldular ve sınavı kazananlar 399 sayılı KHK kapsamında memuriyete geçirildiler.
Bu tarihten sonra ise kurumda 399 sayılı KHK kapsamında 5 yıl görev yapmış ve 4 yıllık üniversite mezunu olan dağıtıcıların sayıları artmasına rağmen bu personelin 399 sayılı KHK kapsamında memuriyete geçirilmeleri yönünde bir adım atılmamış aksine memur ihtiyacını kurum dışarıdan personel alarak giderme yoluna gitmiştir.
Kurumun dışarıdan personel alma politikası nedeni ile kurumda 399 sayılı KHK kapsamında 5 yıl görev yapmış ve 4 yıllık üniversite mezunu olan dağıtıcılar kendilerini dışlanmış hissetmeye başlamış ve bu durum personelin iş verimliliğinin düşmesine neden olmuştur.
Kurumda 5 yıl görev yapmış ve 4 yıllık üniversite mezunu olan dağıtıcıların kurum aidiyetinin ve iş verimliliğinin artırılması mağduriyetlerinin giderilmesi için ya kurum içerisinde açılacak bir sınavla yada talepte bulunanların faydalanacağı şekilde 399 sayılı KHK kapsamında memuriyete geçirilmeleri sağlanmalıdır.
6) PTT A.Ş BÜNYESİNDE ÇALIŞAN İDARİ HİZMET SÖZLEŞMELİ DAĞITICI, GİŞE BÜRO GÖREVLİSİ VE TEKNİKERLERİNMAAŞLARINA SKALA DÜZENLEMESİNİN YAPILMASI
PTT A.Ş. 'de İdari Hizmet Sözleşmeli olarak çalışan Dağıtıcı, Gişe Büro Görevlisi ve Teknikerler, 399 sayılı KHK kapsamında çalıştırılan Dağıtıcı, Memuru ve Teknikerler ile aynı işi yapmalarına rağmen daha düşük ücretlerle çalışmaktadırlar.
İHS’li olarak çalışanların ücretlerinde % 23,8 oranında artış yapılması, 21.07.2017 tarih ve 30130 sayılı Resmi Gazete ile 18.07.2017 tarih ve 2017/T-7 sayılı Yüksek Planlama Kurulu Kararı'nın "Ücretlerin artırılması" başlıklı 4. maddesinin 2. fıkrası ile PTT A.Ş. Yönetim Kurulunun yetkisine bırakılmıştır.
İHS’ li olarak çalışan ve ücretleri düşük olan Dağıtıcı, Gişe Büro Görevlisi ve Teknikerlerin mağduriyetlerinin giderilmesi için; 18.07.20147 tarih ve 2017/T-7 sayılı Yüksek Planlama Kurulu Kararı'nın Resmi Gazetede yayımlandığı 21.07.2017 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere Temel Ücretlerinin %23,8 oranında artırılmasına ilişkin kararın uygulanmasını talep ediyoruz.
7) VERGİ DİLİMİ
Türkiye Radyo Televizyon Kurumu personelinden alınacak gelir vergisinin %15’lik dilimden fazlası kurumca ödenir.
Gerekçe: Kendi gelirleri olan kurumun % 15’lik vergi dilimin üzerinde kalan kısmının kurum tarafından karşılanması bütçeye ek bir yük getirmeyeceğinden verginin % 15 üzerinde kalan kısmının kurum tarafından karşılanması gerekir.
8) TRT’ DE GÖREVDE YÜKSELME VE UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ SINAVI AÇILMASI
Radyo Televizyon Üst Kurulu’nda, Müdür, Uzman, Şef ve Teknisyen kadroları için görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavı açılaması,Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunda Uzman, Uzman Yardımcısı ve Şef unvan yükselme sınavının açılmasını,.
9) PTT A.Ş. İDARİ HİZMET SÖZLEŞMELİ ÇALIŞANLARIN FAZLA ÇALIŞMA SAATLERİ HAKKINDA
PTT A.Ş’de İdari Hizmet Sözleşmeli statüde çalışanlarının fazla çalışma saati ve fazla çalışma alacaklarının hesaplanmasında herhangi bir kanun ve yönetmelik hükmünde ve diğer mevzuat hükümleri ile personeli hizmet sözleşmesinde yer almamasına rağmen yıllık izin, sıhhi izin, mazeret izni, sendikal izin vb sebeplerle fiili olarak iş başında geçmeyen süreler haftalık 40 saatlik çalışma süresinin hesaplanmasında dikkate alınmayacağına ve fazla mesai alacaklarının da haftalık 40 saatin dolmasından sonra yapılan çalışmalara ödeneceğine dair emir ve görüş bildirilmiştir. Bu işlem sonrası PTT A.Ş. İdari Hizmet Sözleşmeli tüm personelin fazla çalışma ücretlerinde kesintiye gidilmiş ve fazla çalıma ücretleri tam olarak ödenmemiş ve hala da ödenmemektedir.
Halbuki, 657 Devlet Memurları Kanunu ile 4587 İş Kanunu, yıllık izin, sıhhi izin, mazeret izni, sendikal izinleri çalışılmış süreler olarak saymaktadır.
Talebimiz: Söz konusu izinlerin çalışılmış sürelerden sayılarak, bu sürelere ilişkin PTT A.Ş bünyesinde ödenmeyen fazla çalışma ücretlerinin ödenmesini talep ediyoruz.
10) 3600 EK GÖSTERGE ORANI
Polis, Din Görevlisi, Hemşire ve şube müdürlerinin ek gösterge oranlarının 3600’ e çıkarılması yönündeki gündemle ilgili çalışmalar sürdürülmektedir.
Ancak, kamu hizmetinin sunumunda çalışanlar arasında var olan sosyal haklar, maaş farkları emeklilik ikramiye farkının dahada artmaması için PTT, TRT, RTÜK; BTK ve Cumhurbaşkanlığı İletişim Kurum Başkanlığındaki üniversite mezunu tüm çalışanları kapsayacak şekilde düzenlemenin yapılmasını talep ediyoruz.
11) TRT’DE İSTİHDAM EDİLECEK ÖZEL HUKUK HÜKÜMLERİNE TABİ PERSONELİN MEMUR SENDİKALARINA ÜYE OLABİLMESİ İÇİN GEREKLİ DÜZENLEMENİN YAPILMASI
2954 sayılı Türkiye Radyo ve Televizyon Kanunu 50. Maddesi birinci fıkrasının (h) ve (ı) bentleri ile 4 numaralı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 548. Maddesinin birinci fıkrasına dayanılarak 23 Kasım 2018 tarihinde yayınlanan “Özel hukuk Hükümlerine Tabi Personel Çalıştırılmasına İlişkin Usul Esaslar” 5.maddesi gereğince 4857 sayılı İş Kanununa tabi olarak istihdam edileceklerdir. Böylece personel memur sendikalarından üyeliği düşmüş olacaktır. Sendikamızın üye kaybını önlemek yeni üye kazandırmak için Özel Hukuk Hükümlerine Tabi Personelin tekrar memur sendikalarına üye olabilmeleri için gerekli düzenlemenin yapılmasını talep ediyoruz.
12) BASIN KARTININ KADROSU YAYIN İLE İLGİLİ OLAN TÜM PERSONELE VERİLMESİ
25 Ağustos 2015 tarihli 29456 sayılı Resmi Gazete Basın Kartı Yönetmenliğinin VII Sayılı Liste başlıklı Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumunda Basın Kartı Alabilecek Unvanlar (G),(Ğ) ve (H) bentlerine göre TRT’de kadrosu yayın ile ilgili olan tüm personele basın kartının verilmesini talep ediyoruz.